РНБО має вирішити ситуацію з блокуванням київського метро, - експерт
Сазонов переконаний, що київська адміністрація на чолі з Кличком реагує на ситуацію правильно
Питанням щодо блокування столичного метро повинна займатися Рада національної безпеки і оборони (РНБО), тому столична адміністрація на чолі з мером Віталієм Кличком реагує на ситуацію правильно, звертаючись у відповідні органи. Таку думку на своїй сторінці у соцмережі Facebook висловив експерт Кирило Сазонов.
"Ще при мерові Черновецькому, в 2009 році був проведений тендер на покупку 100 вагонів для КП "Київський метрополітен" в лізинг. Конкурс перемогла компанія "Укррослізинг", бюджетні гроші платили, і, само собою зрозуміло, гарантом угоди виступила Київрада. Протягом 4-х років всі вагони все-таки поставили, місто виплатило якісь гроші, але прийняли рішення відстрочити виплату боргу до 2018 року. Тут компанія "Укррослізинг" і подала на столичний муніципалітет в суд, а суд, як і слід було очікувати, виніс рішення на користь "Укррослізинга", більш того, рішення містило пункт про вилучення вагонів. Сума боргу немаленька — 2 млрд грн. Пішли суди, 50 засідань за плечима, але, на думку суддів, закон на боці "Укррослізинга", у березні виконавча служба арештовує рахунку метрополітену", - написав Сазонов.
Суд аргументує, що, за законом, майно, надане в лізинг, знаходиться у власності лізингодавця ("Укррослізинг") до тих пір, поки лізингоодержувач (метрополітен) не виплатить всю суму за договором, пише експерт.
"Тільки після цього вагони перейдуть у власність метрополітену. Прив'язка до курсу долара теж законна, тому що це прописано в договорі. З боку закону — наче немає що заперечити. Можна багато говорити навколо договору, але все це "вода" і суті справи не змінює. Головне питання, на яке необхідно отримати відповідь: чи зупиниться київське метро?", - написав він.
"Позиція мера Кличка, його адміністрації та Київради виглядає адекватною, я б сказав, що єдиний правильний для столичного муніципалітету варіант — це будь-якими способами не допустити зупинки метро. А враховуючи, що закон у вигляді рішення судів на стороні лізингодавця, то в міській адміністрації просто немає вибору, якщо київська підземка стане — про це пошкодують усі. Люди і так всі на межі, всім не солодко живеться. Якщо ще й почне зупинятися міський транспорт — це призведе до катастрофи. Тому Кличко і пручається як виплаті боргу, так і будь-яким нападам на метрополітен, арештам вагонів і рахунків", - додав експерт.
Сазонов зазначив, що закон на стороні "Укррослізинга", то необхідно бити тривогу щодо цієї ситуації.
"Звернення до РНБО, силові відомства — це необхідне і навіть правильне рішення, тому, що "Укррослізинг" — компанія з російським корінням. В найгіршому варіанті уявляю заголовки: Російська компанія заблокувала київське метро. Звучить як якась диверсія. Є речі, які виходять за компетенцію міської адміністрації. Національна безпека — одне з таких питань. Як відреагує СБУ і РНБО — незрозуміло, потрібно чекати. Зрозуміло лише одне: немає грошей — немає метро", - пише Сазонов.
Нагадаємо, раніше в КМДА заявили, що не допустять транспортного колапсу в столиці.