Найчастіше витоки природного газу, під час його використання в побуті, виникають через самовільну заміну або встановлення газового обладнання
За п’ять місяців цього року на екстрений номер "104" ПАТ "Дніпропетровськгаз" надійшло понад 61,3 тис. звернень від споживачів газу області. Найчастіше вони були пов’язані із самовільним втручанням у газову мережу, несправністю обладнання та нехтуванням правилами безпеки. За результатами опрацьованих викликів фахівці аварійної служби ліквідували майже 85 тисяч витоків газу, попередивши при цьому нещасні випадки.про це повідомляє прес-служба компанії.
Зазначається, що найчастіше витоки природного газу, під час його використання в побуті, виникають через самовільну заміну або встановлення газового обладнання. Також до них призводить застарілість внутрішньобудинкового газового обладнання, за стан та своєчасну заміну якого відповідає власник або балансоутримувач житла. Лише у травні цього року аварійною службою було зафіксовано майже 13 тисяч заявок на телефон 104, а її фахівці усунули 17,4 тисячі витоків газу по області.
"Швидкість та якість реагування спеціалістів аварійно-диспетчерської служби в екстрених ситуаціях залежить від рівня їх професійної майстерності та оснащення. Тому значна частина ресурсів компанії "Дніпропетровськгаз" спрямовується на оптимізацію та вдосконалення роботи в цьому напрямку, - говорить технічний директор ПАТ "Дніпропетровськгаз" Сергій Бачурін. - На забезпечення роботи служби 104 компанія в середньому витрачає більше 624 тисяч грн. на рік. Основна сума йде на закупівлю паливно-мастильних матеріалів та запасних частин авто".
На сьогодні споживачів газу цілодобово обслуговує 179 бригад служби 104 по області. Автопарк служби укомплектований 48 машинами, які мають спеціальний радіозв’язок, сирени, проблискові маячки, інструменти та інші технічні засоби. Також вони оснащені системою GPS-навігації, що допомагає значно скоротити час приїзду бригади до місця виклику. З початку року автомобілі екстреної служби Дніпропетровськгазу подолали відстань у 616 тисяч км, при цьому затратили більше 110 тисяч літрів палива.
Після закупівлі компанією нового спецтранспорту марки Volkswagen Transporter для роботи служб АДС, час приїзду за місцем виклику порівняно зі старими авто скоротився на 5-10 хвилин. Однак, забезпеченість таким транспортом становить лише 48% від загального автопарку. Окрім того, сьогодні існує потреба служби в додатковому придбанні сучасних приладів для визначення витоків газу: течошукачів "Варта", "Дозор" і "Варіотек" та трасошукачів "Спрут", "Ферофон", "АппК" і "Універсал".
"За попередніми підрахунками для удосконалення роботи екстреної служби "104" Дніпропетровськгазу потрібні кошти у розмірі близько 8-10 мільйонів гривень на рік для закупівлі приладів з пошуку витоків газу, апаратів мобільного зв’язку, розробку централізації аварійної служби, - каже головний інженер компанії Олександр Макаренко. – Наприклад, георадар – пристрій для виявлення несанкціонованих врізок на поліетиленовому газопроводі коштує 450 тисяч гривень, а течошукач із вбудованою функцією хроматографа ЕХ-480 обійдеться у 250 тисяч гривень".
Однак таких коштів компанія не має через недостатній тариф, затверджений держрегулятором НКРЕКП. Виходячи з аналізу щомісячних доходів та видатків газорозподільної компанії, для забезпечення реальних потреб, необхідно виконати перерозподіл тарифу у складі ціни на газ.