Зростаючий експорт сільгосппродукції поступово стає ключовим фактором стабільності валютного ринку України, з року в рік збільшуючи валютну виручку країни. Про це заявив віце-президент компанії-трейдера "Федкомінвест" (Монако) Марко Гарзоне.
За його словами, раніше непідйомні для України обсяги зернового експорту сьогодні виходять на світовий ринок, завдяки істотному поліпшенню логістики в українських морських портах, що дозволяє набагато швидше обробляти вантажі і конкурувати з іншими постачальниками аналогічної продукції.
Гарзоне зазначив, що "Федкомінвест", що володіє найбільшою українською стивідорною компанією "ТІС-Зерно" (акваторія порту "Південний") протягом останніх 5 років вибудувала логістику експортних потоків українського ячменю таким чином, що до 2015-го український експорт щільно закріпився на ринку Близького Сходу. Приміром, у цьому році український ячмінь складе більше половини споживання Саудівської Аравії. В цілому, "Федкомінвест" експортує більше 80% українського ячменю через термінал "ТІС-Зерно".
"Ми вже можемо всього за кілька днів вантажити судна по 75 тис. тонн і більше, що дає величезні переваги. Швидкість перевалки зросла неймовірно і сягає 30 тисяч тонн в день. Для України - це дуже солідні показники, оскільки таких потужностей по сусідству більше ні в кого немає", - заявив Гарзоне.
Між тим, за словами генерального директора компанії-зернотрейдера Сerebro Бен ван Дельсона, Україна вже вийшла на третє місце в світі за експортом зернових.
"Сьогодні Україна постачає ячменю, пшениці і кукурудзи більше, ніж будь-яка інша країна з числа великих світових постачальників сільгосппродукції, після США і Євросоюзу. Не так давно Україна практично не була представлена на світовому зерновому ринку. Але вже сьогодні регіон Чорного моря експортує 60 млн. тонн і більша частина обсягу - з України. Є, звичайно, також Болгарія, Румунія, Росія. Але Україна - лідер в цьому питанні", - запевнив Бен ван Дельсон.
За його словами, значне збільшення обсягів експорту зернових вплинуло на якість логістики зернових вантажів. Істотно збільшена швидкість перевалки зерна в українських морських портах дає можливість трейдерам економити на фрахті і пропонувати країнам-імпортерам оптимальну ціну.
"Ще не так давно зернова логістика залишала бажати кращого, то вже сьогодні - це ключова перевага України. Вже в цьому році Саудівська Аравія імпортувала близько 2 млн. тонн українського ячменю. Це величезна цифра, враховуючи також те, що рік ще не закінчився. Темпи зростання експорту, починаючи з 2011 року не знижувалися", - підкреслив Бен ван Дельсон.
У "Федкомінвест" впевнені, що саме логістика дозволяє Україні завойовувати позицію кращого постачальника зернових на планеті. За словами Марко Гарзоне, логістика для України сьогодні - це туз на світовій економічній карті.
"Порти збільшують швидкість навантаження, з'являється більше зернових елеваторів. Україні потрібен цей ріст. Тому що попереду перспектива зростання населення Землі до 9-10 млрд осіб. Мені здається, Україні слід подвоювати виробництво, оскільки її ресурси і можливості це дозволяють", - резюмував Марко Гарзоне.
За інформацією, отриманою від незалежних трейдерів, обсяги імпорту ячменю Саудівської Аравією з країн Чорноморського басейну протягом останніх п'яти років поступово збільшувалися: