ua en ru

СКМ домовилася про продаж "Українського аптечного холдингу"

СКМ досягла принципової домовленості про продаж 100% "Українського аптечного холдингу" (УАХ), в який входять мережі "Здравица" і "Добрі ліки", аптека "Центральна", регіональна оптова фармацевтична компанія а'ста. Про це повідомляє прес-служба компанії.

"Протягом кількох років ми побудували сильну, ефективну аптечну мережу з високим рівнем довіри клієнтів... Ми вважаємо, що в даному виді бізнесу, непрофільному для СКМ, нам вдалося реалізувати значний потенціал. На наше переконання, подальше посилення бізнесу буде найбільш ефективно при пріоритетності цього бізнесу для його майбутніх акціонерів", - йдеться в повідомленні.

При цьому наголошується, що стратегія розвитку СКМ передбачає, насамперед, фокус на розвитку ключових бізнесів групи, тому отримавши цікаве для групи пропозицію, СКМ його прийняв.

Директор департаменту інвестиційно-банківських послуг Concorde Capital Роман Іванюк підкреслив непрофільність УАХ для групи компанії СКМ, "тому його продаж навпаки вивільнить вільні ресурси для інвестицій у профільні бізнеси компанії".

За оцінками Dragon Capital, весь ринок роздрібної реалізації лікарських засобів в Україні у 2012 р. склав 3,4 млрд дол.

"Здається логічним намір найбільшої групи з 20-мільярдної виручкою концентруватися на розвитку профільних активів і виходити з тих бізнесів, які є непрофільними", - зазначила старший радник інвестиційно-банківського департаменту Dragon Capital Ольга Буренко.

На її думку, актив міг бути цікавий як фармвиробникам, так і дистриб'юторам, зважаючи на те, що в УАХ входять не тільки аптечні точки, але і дистриб'ютор АСТА, оскільки вертикальна інтеграція дозволила б отримувати додану вартість в аптечному сегменті.

"Розвиток гравця-лідера в цьому сегменті в сьогоднішніх умовах вимагає додаткової концентрації ресурсів і активного управління", - говорить Буренко.

При цьому СКМ не раз підкреслювала, що стратегія розвитку групи передбачає, насамперед, зосередитися на ключових бізнесах. Це модернізація промислових активів, а також деякі непромислові активи, що володіють великим потенціалом для зростання, як, наприклад, телекомунікації. Нагадаємо, раніше СКМ домовився про купівлю у австрійської EPIC 92,79% "Укртелекому".

"Грунтуючись на економічній ситуації, СКМ вирішили перемістити пріоритет на сектори важкої промисловості і телекомунікацій, що видно з планів холдингу з модернізації і розвитку підприємств цих галузей", - підкреслив директор аналітичного департаменту компанії Pro-Consulting Олександр Соколов.

"На наш погляд група СКМ підійшла до того рубежу, коли змогла справедливо оцінити переваги і недоліки фармацевтичного бізнесу. Зараз у групи склалося конкретне розуміння того, що для подальшого розвитку бізнесу необхідні додаткові інвестиції. Також абсолютно очевидним є той факт, що фармацевтичне напрям не є самим цікавим бізнесом з точки зору прибутковості в групі, - зазначив віце-президент інвестиційної компанії SP Advisors Павло Клепка. - Так, у 2010-2012 рр. роздрібний фармацевтичний ринок ріс в грошовому виразі в середньому на 10-15% в рік. Однак, незважаючи на це, маржа прибутку в цьому бізнесі близько 10% значно нижче позначки, звичної для групи СКМ".

Крім того, Клепка відзначив ряд проблем фармацевтичного бізнесу в Україні, що перешкоджають його розвитку - значне втручання у цінову політику з боку держави, відсутність інтересу у іноземних інвесторів і т.д. "Таким чином, з точки зору операційної ефективності СКМ не може собі дозволити займатися бізнесом, в якому не бачить перспектив розвитку", - вважає експерт.

При цьому аналітики відзначають, що продаж навряд чи пов'язана з зміною ситуації на самому фармацевтичному ринку.

"Якщо розглядати Український аптечний холдинг, то він є досить цікавим активом, враховуючи ситуацію на фармацевтичному ринку України... В цілому слід зазначити, що час продажу аптечного холдингу підібрано дуже вдало; великі перспективи ринку можуть значно скорегувати ціну активу в бік збільшення, що в свою чергу є позитивним і очікуваним для СКМ", - заявив Соколов.

На думку директора Da Vinci AG Анатолій Баронін, в результаті колишня стратегія УАХ з активного придбання аптечних мереж в період з 2010 по 2012 р. виглядає розвитком бізнесу для подальшого продажу.
"Виходячи з динаміки фінзвітності за останні три роки, актив явно істотно виріс в ціні. Якщо в 2009 р. продажі УАХ становили 62,5 млн дол., то в 2012 р. цей показник склав порядку 103 млн дол., продемонструвавши річне зростання на 50,2%. Таким чином, не виключено, що СКМ міг здійснити продаж непрофільного активу в умовах отримання вигідної пропозиції", - зазначив експерт.

У прес-службі СКМ заявили, що за згодою сторін деталі угоди, а також ім'я покупця не розголошуються. За оцінками SP Advisors, вартість Українського аптечного холдингу може становити 250-300 млн грн.