ua en ru

Ситуація з Попаснянським ВРЗ може бути черговою спробою переділу власності, - експерти

Ситуація з Попаснянським ВРЗ може бути черговою спробою переділу власності, - експерти Фото: Попаснянський вагоноремонтний завод (popasn-gorsovet.gov.ua)

На думку експертів, відмова УЗ продовжувати заводу договір оренди виробничих площ може бути мотивований корупційними інтересами

Відмова ПАТ "Укрзалізниця" (УЗ) продовжувати Попаснянскому вагоноремонтному заводу (ВРЗ), який є провідним підприємством у місті, договір оренди виробничих площ може бути мотивований корупційними інтересами. Таку точку зору висловив президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко, передають "Українські новини".

"Не секрет, що сьогодні є олігархи і бізнесмени, які докладають масу зусиль, щоб зсунути власників успішних компаній, віджати чужий бізнес. Процес переділу почався при Януковичі і досяг свого піку сьогодні. Що стосується "Укрзалізниці", вона завжди була годівницею, наскрізь просочена корупцією. У випадку з Попаснянським вагоноремонтним заводом, на мій погляд, просто не відбулося занесення грошей в УЗ. Або відбулося, але не в повному обсязі. Як тільки занесуть все, проблеми миттєво вирішаться", - вважає експерт.

Він також зазначив, що технічний стан рухомого складу залізниці просто жахливий. Це стосується, як пасажирських вагонів, електричок, так і вантажних складів.

"На першому місці по транспортуванню вантажів в Україні стоїть залізна дорога. І навантаження на залізницю йде просто колосальне. Так як сільське господарство почало розвиватися, потрібно більше вагонів. А їх не вистачає. До того ж, дуже сильний знос. Їх треба постійно десь ремонтувати, адже ступінь зносу часто доходить до 80%. Але ремонтних потужностей в Україні явно не вистачає. Без всяких сумнівів, перевага в галузі ремонту вагонів - за приватними компаніями. Але їм, як ми бачимо, вставляють палиці в колеса", - сказав Охріменко.

Президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков дотримується такої ж точки зору. За його словами, протягом року багато приватних перевізників скаржилися, що УЗ видала внутрішню рознарядку ремонтувати в першу чергу свої вагони, тому ринок зіткнувся з гострою нестачею вантажного рухомого складу.

"Ми оцінювали, що через погану роботу УЗ в минулому році ми втратили до 2 млн тонн сталі. Це 10% від усього виробництва. Ми могли б зробити на 10% сталі більше, якщо б УЗ працювала ефективно. У доларовому еквіваленті втрати становлять приблизно 1 млрд", - заявив Каленков.

Він зазначив, що в разі зупинки Попаснянського вагоноремонтного заводу, буде нанесено "болючий удар" по всіх вантажоперевізниках.

"Ситуацію, що склалася з Попаснянським ВРЗ, я можу пояснити тільки тим, що є якісь "приціли". Наскільки мені відомо, за останній рік підприємство було приведено в повний порядок. І, напевно, у когось виріс корупційний зуб, який свербить прибрати підприємство до рук. Я сподіваюся, що загальний тренд, про який заявляє і уряд, і прем'єр, щодо передачі у приватні руки вагоноремонтної галузі, набере реальної популярності. Я сподіваюся, що на рівні Кравцова, тяга отримувати хабарі перебореться, і підприємство продовжить працювати", - сказав експерт.

Нагадаємо, раніше голова Луганської обласної державної адміністрації Юрій Гарбуз звернувся до прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана з проханням негайно втрутитися в критичну ситуацію, що склалася навколо бюджетоутворюючого для Попасної держпідприємства "Попаснянський вагоноремонтний завод".