Материнська компанія шведського автовиробника Saab - нідерландська Swedish Automobile NV (раніше Spyker Cars) - залучила кошти для розрахунку за боргами зі співробітниками Saab, а також з постачальниками комплектуючих. Про це повідомляється в прес-релізі Swedish Automobile, передає РБК. 23 червня 2011 р. компанія повідомила про припинення виплати заробітної плати співробітникам у зв'язку з відсутністю коштів.
У повідомленні наголошується, що неназвана китайська компанія розмістила замовлення на покупку 582 автомобілів Saab загальною вартістю 13 млн євро (18,4 млн дол.). Надходження повної передоплати за контрактом очікується на поточному тижні.
"Я радий оголосити про укладення даної угоди, оскільки воно дозволить нам залучити частину короткострокових кредитів для Saab Automobile і виплатити зарплату співробітникам до кінця поточного місяця, - повідомив головний виконавчий директор Swedish Automobile Віктор Мюллер. - Ми розраховуємо на залучення додаткових короткострокових кредитів, необхідних для переукладання договорів з усіма нашими постачальниками і відновлення виробництва в найближчому майбутньому".
У компанії також уточнили, що російський підприємець Володимир Антонов все ще зацікавлений в інвестуванні в шведське підприємство і чекає відповідного дозволу від наглядових органів королівства.
Раніше цього місяця стало відомо, що китайські автомобільні компанії Pang Da Automobile Trade Co. (Pang Da) і Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. (Youngman) підписали попередню угоду з кризовим шведським автовиробником Saab і його власником Swedish Automobile про створення спільних виробничих і дистриб'юторських підприємств в КНР та участі китайських партнерів в акціонерному капіталі Swedish Automobile.
За умовами укладеного меморандуму, Pang Da і Youngman інвестують 245 млн євро в обмін на сумарну частку в Spyker, що перевищує 50%. Youngman отримає 29,9% акцій Spyker, вклавши в компанію 136 млн євро, а Pang Da, раніше підписала партнерську угоду з голландською компанією, збереже частку в 24%, інвестувавши 109 млн євро. Однак дана угода ще не отримала необхідного схвалення китайських урядових відомств і ряду третіх сторін, таких, як Європейський інвестиційний банк, кредитовавший Saab.
Нідерландська Spyker, перейменована в Swedish Automobile в травні 2011 р., придбала у американського автоконцерну General Motors компанію Saab в 2010 р. За підсумками 2010 р. фінансові показники Saab виявилися плачевними, а в квітні 2011 р. конвеєр автовиробника і зовсім зупинився через борги перед постачальниками комплектуючих. У травні 2011 р. Spyker знайшов китайського партнера по відновленню виробництва Saab, ним стала компанія Pang Da Automobile Trade Co. Про свою готовність інвестувати в Saab неодноразово заявляв російський бізнесмен Антонов, який був витіснений з числа акціонерів Spyker під тиском General Motors.