У випадку розірвання контракту на послуги 16 транспортних вертольотів Україна втратить статус стратегічного партнера ООН в міжнародних гуманітарних місіях. Про це заявив генеральний директор "Українських вертольотів" Босов Олександр.
В авіакомпанії повідомили, що на передачу Міністерству оборони 16 вертольотів, орендованих компанією, наполягали депутати від ВО "Свобода" Юрій Сиротюк та Олег Панькевич, а також ряд громадських діячів.
В "Українських вертольотах" вважають, що в результаті розірвання контракту з ООН Україна втратить і дохід, і престижний статус транспортного оператора міжнародних гуманітарних місій.
"Усі 16 вертольотів авіації сухопутних військ України були в результаті тендерних торгів передано компанії у непридатному для польотів стані. Машини вимагали капітального ремонту та заміни більшості агрегатів. За роки експлуатації вони були капітально відремонтовані і оснащені сучасними пілотажно-навігаційними комплексами, відповідними вимогам ООН та ІКАО . Сьогодні витрати на ремонт і підтримання льотної придатності вертольотів склали більше 500 млн грн. Встановлене на них додаткове обладнання є приватною власністю і має бути демонтовано у разі одностороннього розірвання договору оренди", - йдеться в заяві компанії.
У Міноборони повідомили, що льотний ресурс згаданих вертольотів на сьогоднішній день практично вичерпаний. Для того, щоб провести плановий ремонт, витрати відомства повинні скласти, за розцінками держкомпанії "Авіакон", не менше 320 млн грн.
Крім того повідомляється, що передані в оренду приватній компанії машини були повністю демилитаризованы. Все військове спорядження ще до підписання акту прийому-передачі залишилося на авіазаводі в Севастополі.
"Ні закупити озброєння в РФ, де воно проводиться, ні забрати власне озброєння в Севастополі, на сьогодні не представляється можливим. Таким чином, повернувшись в розташування армійської авіації, ці вертольоти залишаться цивільними і не зможуть брати участь у військових операціях", - повідомили в прес-службі міністерства.
У компанії "Українські вертольоти" також вказують на ризики юридичного характеру в разі розриву договору та штрафні санкції в сумі близько 40 млн дол.
"Згідно з документами, для одностороннього припинення оренди Україна повинна бути об'єктом військової інтервенції, вести бойові дії з участю збройних сил. Так як юридично в країні не введено "військове положення", ООН не може визнати причину нашого виходу з контракту форс-мажорною обставиною ", - уточнив Босов.
У компанії повідомили, що почали поетапне виведення вертольотів армійської авіації з місії ООН. В Україну вже повернулися три вертольоти. У вересні очікується прибуття ще двох машин.
"Припинивши транспортне співробітництво з ООН, Україна втратить в рази більше, ніж придбає. Як мінімум позбудеться доходу - а це 350 млн грн. орендної плати до кінця терміну договору, а натомість отримає відпрацювали свій ресурс 16 цивільних вертольотів. Як максимум - втратить місце на ринку міжнародних вертолітних перевезень і статус надійного партнера міжнародних організацій", - зазначив директор компанії.