У 2015 р. на грошову допомогу переселенцям виділять 3,4 млрд грн
Рахункова палата провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету, виділених на надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України і районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання. Про це повідомили у прес-службі Рахункової палати.
Аудит показав, що використання коштів державного бюджету, виділених на ці цілі протягом жовтня-грудня 2014 року і січня-лютого 2015 року, здійснювалося з порушенням вимог порядку видачі довідки про постановку на облік переміщеного особи та порядку надання грошової допомоги, затверджених урядом, супроводжувалося організаційними недоліками і, в окремих випадках, було неефективним.
За станом на 1 березня цього року на обліку в структурних підрозділах по питань соціальної захисту населення районних, районних у м Києві держадміністрацій знаходилося 1 млн 099,6 тис. Чоловік (779,2 тис. Сімей), переміщених з тимчасово окупованій території України і районів проведення АТО.
"Проте протягом перевіреного періоду правом на призначення посібники скористалася лише кожна третя сім'я, взята на облік, а виплачено посібник тільки кожній другій родині, що звернулася за його призначенням. Це свідчить, що основна частина витрат на ці цілі буде здійснюватися в 2015 році (заплановано 3,4 млрд грн) ", - йдеться в повідомленні.
Аудитом встановлено факти надання допомоги особам, які не мали на це права, і переплат на суму 422,1 тис. Гривень. У більш ніж в 200 випадках посібник призначена несвоєчасно, з порушенням встановленого 10-денного терміну від 1 до 48 днів.
Серед причин зазначеного - неузгоджені між собою і законом "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" нормативно-правові акти Кабміну, які регулюють питання обліку переміщених осіб та надання їм грошової допомоги; недостатня організація та координація роботи залучених в цей процес центральних і місцевих органів виконавчої влади (Мінсоцполітики, структурні підрозділи по питань соціальної захисту населення на місцях, Державна міграційна служба України); відсутність належного контролю за достовірністю надаваних переміщеними особами відомостей; недосконале програмне забезпечення в частині обліку, призначення (перерахунку) грошової допомоги.
Як зазначили в Рахунковій палаті, Мінсоцполітики та структурні підрозділи по питань соціальної захисту населення районних, районних у м Києві держадміністрацій протягом зазначеного періоду не забезпечили обгрунтованого планування бюджетних коштів на надання грошової допомоги переміщеним особам та ефективного управління ними.
"Обсяги витрат на виплату грошової допомоги у 2014 році були завищені більш ніж на чверть, що призвело до неефективного управління коштами резервного фонду державного бюджету в сумі 152,9 млн грн, повернутими наприкінці 2014 року до держбюджету. Через несвоєчасне затвердження паспорта бюджетної програми станом на 1 березня 2015 р. залишок невикористаних асигнувань загального фонду держбюджету склав 151,1 млн грн за наявності кредиторської заборгованості по виплаті грошової допомоги в сумі 76,7 млн грн", - йдеться в повідомленні.
Про результати проведеного аудиту колегія Рахункової палати поінформувала Верховну Раду України, Кабінет міністрів України і внесла відповідні рекомендації щодо вдосконалення нормативно-правового забезпечення в частині надання переміщеним особам грошової допомоги та їх обліку.
Нагадаємо, раніше Президент Петро Порошенко схвалив право Рахункової палати контролювати надходження до держбюджету.