В СБУ оцінили ефективність заборони російських соцмереж
Наслідком санкцій стало скорочення української аудиторії заборонених інформаційних ресурсів
Аналіз інформаційної складової ефективності заборони російських соцмереж "ВКонтакте" та "Одноклассники" свідчить про позитивні результати застосованих обмежувальних заходів. Про це йдеться у відповіді Служби безпеки України на запит РБК-Україна.
Зазначається, що прямим наслідком запровадження санкцій стало скорочення української аудиторії заборонених інформаційних ресурсів, завдяки чому істотно звузилась цільова аудиторія, проти якої було спрямовано негативні інформаційні впливи РФ.
"Разом з тим, зазначені соціальні мережі надалі використовуються російськими спецслужбами в якості інструменту інформаційної війни проти України. Протягом 2019 року слідчими органів безпеки було відкрито 34 кримінальних проваджень щодо власників сепаратистських спільнот та пропагандистів сепаратизму у соцмережах "ВКонтакте" та "Одноклассники", дії яких містять ознаки вчинених злочинів, передбачених ст. 109, ст. 110 та ст. 258-3 КК України. У рамках цих кримінальних проваджень винесено 21 обвинувальний вирок суду", - йдеться у повідомленні.
Також зазначається, що згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України "Про санкції", СБУ має право винести на розгляд РНБО пропозиції щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій.
"Остаточне рішення щодо застосування персональних санкцій приймається РНБО та вводиться в дію Указом президента", - додали в СБУ.
Раніше повідомлялося, що Міністерство культури, молоді та спорту України має намір ініціювати продовження заборони на російські соціальні мережі та медіа.
Нагадаємо, до перемоги на президентських виборах Володимир Зеленський в інтерв'ю РБК-Україна порівняв заборону російських соцмереж з "парковками в Києві". Він також підкреслював, що альтернативних соціальних мереж українцям недостатньо, якщо вони обходять заборону.
Крім того, в серпні нинішній віце-прем'єр і міністр цифрової трансформації Михайло Федоров заявляв, що не рекомендував би знімати блокаду соціальних мереж. На його думку, там досить багато контенту, який негативно впливає на українців".