РЖД заборонили російським перевізникам, а також транзитним операторам з країн СНД і Грузії відправляти на союзну Білорусію порожні напіввагони. У самій монополії це пояснюють надлишком іноземного парку на місцевих залізницях.
Оператори впевнені, що РЖД переслідували іншу мету: вони хочуть припинити відтік своїх клієнтів у вагоноремонтні депо Білорусії.
У розпорядженні РБК daily виявилася телеграма РЖД, яка забороняє з 19 квітня пропускати на станції Білоруської залізниці всі порожні напіввагони російських власників, а також з країн СНД і Грузії. З документа також випливає, що заборона носить безстроковий характер, але може бути скасований у будь-який час спеціальної телеграмою РЖД.
У РЖД пояснили: заборона введена з поводження Білоруських залізниць (БЖД).
"Вся справа в надлишку іноземних вагонів у Білорусі: при нормі 4320 вагонів там знаходяться на 40% більше - 6776", - додали в монополії. При цьому в компанії відзначили, що заборона стосується всіх порожніх вагонів, включаючи і тих, хто прямував до сусідньої держави на ремонт, а також слідував транзитом.
"Ми змушені були прийняти заходи і щодо рухомого складу з інших країн, адже, якщо білоруси відмовляться їх приймати, вони скопляться на наших кордонах", - пояснив співробітник РЖД.
Джерело в одній великій операторської компанії повідомив РБК daily, що таким чином білоруська компанія сподівається завантажити свій власний парк, що зазнає конкуренцію, в тому числі і з боку росіян. Інший співрозмовник РБК daily серед власників вагонів стверджує: це дуже вигідне для РЖД рішення і викликано воно відтоком клієнтів вагоноремонтних "дочок" монополії - ВРК1, ВРК2 і ВРК3 - в білоруські депо. Послуги білоруських компаній коштують на 20-30% дешевше, до того ж структури РЖД досить часто нав'язують невигідні умови, вимагають вносити передоплату і можуть забракувати деталі без можливості їх подальшого використання, ділиться співрозмовник. Білорусія не користується таким величезним попитом у російських операторів, щоб спеціально возити туди вагони на ремонт, хіба що попутно після відвантаження, заперечує представник однієї лізингової компанії.
Нагадаємо, що на початку квітня РЖД заборонили навантаження вагонів, яким залишається менше 30 днів або 10 тис. км пробігу до ремонту.
Читайте також: КСЗ знову може поставляти продукцію в Росію