ua en ru

Рибалка: Антикорупційний суд не зможе повноцінно функціонувати без урахування наших поправок

Рибалка: Антикорупційний суд не зможе повноцінно функціонувати без урахування наших поправок Фото: Сергій Рибалка (facebook.com sergey.v.rybalka)

Сергій Рибалка підкреслив, що перша принципова поправка стосується загальної ідеології функціонування Антикорупційного суду

Антикорупційний суд не зможе повноцінно функціонувати без урахування наших поправок. Про це заявив екс-глава фінансового комітету, народний депутат Сергій Рибалка у своєму блозі.

Як відомо, на цьому тижні парламент буде розглядати президентський законопроект про Вищий антикорупційний суд. До цього документа надійшло більше 2000 поправок. За словами Рибалки, перша принципова поправка, на якій потрібно наполягати, стосується загальної ідеології функціонування Вищого антикорупційного суду.

"Ми з експертами критично проаналізували документ, який виноситься на розгляд парламенту, і вважаємо, що Антикорупційний суд не зможе повноцінно функціонувати без урахування наших поправок, які дозволять суттєво покращити систему антикорупційних органів", - зазначив Сергій Рибалка.

Законопроектом пропонується, щоб цей суд працював на постійній основі. Однак, за словами політика, це суперечить ключовому завданню судової реформи – перезавантажити всю судову систему, щоб всі суди – а не тільки спеціалізований – були чесними, прозорими, справедливими, і могли боротися з корупцією як на побутовому рівні, так і серед топ-чиновників.

"Вважаємо, що Антикорупційний суд повинен створюватися тимчасово, максимум на 5 років. Це достатній термін для того, щоб налагодити таку систему роботи інших судів, щоб підвищити довіру до них і зробити боротьбу з тотальною корупцією. Так само на п'ять років повинна обиратися і Громадська рада експертів", - переконаний Сергій Рибалка.

Він також висловив застереження щодо процедури добору суддів у Вищий антикорупційний суд. Зокрема, в проекті з цього приводу зазначено, що основною вимогою є наявність досвіду міжнародної антикорупційної роботи. І вже після цього – юридичний або науковий стаж і інші чесноти.

Він підкреслив, що експерти неодноразово застерігали від такого підходу, який суттєво звужує коло потенційних кандидатів, оскільки ці вимоги ще суворіші, ніж до суддів Верховного суду.

"А антикорупційний суд – це тільки один зі спеціалізованих судів, а не автономний і незалежний від решти системи судочинства орган. Якщо вузьке коло – то про реальну конкуренцію говорити нічого. Тому ми пропонуємо зробити міжнародний антикорупційний досвід одним з можливих критеріїв відбору, поряд з п'ятирічним досвідом суддівства або семирічним – наукової діяльності у сфері права", - заявив Сергій Рибалка.

На його думку, коло потенційних кандидатів на посаду члена антикорупційного суду може звузити вимога не допускати в перелік кандидатів тих, хто мав будь-які трудові чи інші договірні відносини з політичними партіями.

"Ми переконані, що заборона брати участь у конкурсі для членів керівних органів політичних партій – цілком достатній бар'єр. Натомість, залишивши поточний варіант, можемо залишити за бортом високопрофесійних фахівців, які могли бути навіть разовими консультантами для політсил", - зазначив Сергій Рибалка.

За його словами, "якщо суттєво не допрацювати законопроект, він стане профанацією, а корумпована влада зможе поставити його собі на службу і перетворити в інструмент боротьби з опонентами", а внесення запропонованих народним депутатом поправок до законопроекту знизить ризики для самих суддів і підвищить довіру до антикорупційного суду у звичайних громадян.