Зростання тарифів УЗ на залізничні вантажоперевезення вбиває експорт харчової промисловості, - експерт
Експерт прокоментував підвищення тарифів "Укрзалізниці" на залізничні вантажоперевезення
Регулярне підвищення тарифів "Укрзалізниця" на залізничні вантажоперевезення вбиває експорт харчової промисловості. Таку думку висловив глава асоціації "Укркондпром" Олександр Балдинюк, повідомляє РБК-Україна з посиланням на матеріал "Укрзалізниця" роздуває тариф: Бізнес попереджає про уповільнення економіки", опублікований на 112.ua.
Зокрема, експерт прокоментував надання "Укрзалізниці" права автоматично індексувати тарифи на залізничні вантажоперевезення на індекс цін виробників промислової продукції. Балдинюк зазначив, що це негативно позначиться на бізнесі, так і на економіці в цілому.
Як приклад експерт навів ситуацію з наданням УЗ права самостійно визначати ставку на використання вагонів. За даними АМКУ, частка держмонополіста тільки в критих вагонах (використовуються для перевезень харчової продукції) досягає 78%.
За словами Балдинюка, при тому, що ставка визначається за формулою, мінімум дві її складові (рентабельність та дисконт) УЗ визначає самостійно. Таким чином, лише за минулий рік ставка підвищувалася тричі і виросла від початкового розміру в 6 разів, розповів голова асоціації "Укркондпром".
"Це фактично вбиває експорт харчової промисловості з урахуванням транзитного війни з Росією, яка незаконно блокує транзит по своїй території, закриваючи доступ української продукції на ринки Центральної Азії", - вважає він.
За словами Балдинюка, українські виробники змушені використовувати альтернативні маршрути через Чорноморську і Каспійську поромні переправи, що в 2,5 рази дорожче, ніж возити через територію Росії. "Все це негативно впливає на торгове присутність української продукції на ринках. Тільки кондитерський експорт за 4 роки вже втратив 60 тис. т", - сказав він.
Як відомо, Кабмін має намір схвалити ініціативу "Укразалізниці" про запровадження автоматичної індексації тарифів на вантажні перевезення на індекс промислових цін. Це означає, що державний монополіст "Укрзалізниця" зможе довільно змінювати ставки тарифів у бік підвищення, переглядаючи їх щоквартально. Раніше кожне чергове підвищення стверджував Кабмін.