"Промінвестбанк" (ПІБ), дочірнє підприємство російського "Внешэкономбанка" (ВЕБа) може увійти в консорціум з українськими держбанками, створюваний для реалізації першої черги проекту будівництва нової лінії метро в Києві вартістю 1,25 млрд дол. Про це пише "Комерсант Україна".
ВЕБ отримає право увійти в проект в 2014 р. після отримання в Україні статусу міжнародної фінансової організації. Обіцянка Києва вирішити це питання протягом півроку внесено в проект протоколу засідання комітету двосторонньої міждержавної комісії, що пройшов учора в Калузі.
ПІБ, 97,85% якого належить ВЕБу, може увійти в банківський консорціум з будівництва першого пускового комплексу четвертої лінії Київського метрополітену. За його джерела, ПІБ вже провів консультації з українським Мінфіном і держбанками. Також увійти в консорціум можуть Укрексімбанк, Ощадбанк та Укргазбанк. Про плани зі створення такого консорціуму минулого тижня публічно заявив заступник голови столичної міськдержадміністрації Михайло Костюк.
Якщо сторони домовляться, ПІБ приверне фондування у ВЕБі, але його внесок у проект не перевищить 15% загального обсягу коштів консорціуму, повідомив Костюк. За його даними, це пов'язано з можливостями самого банку, у якого ліміт на одного позичальника обмежений 160 млн дол. В ході консультацій з Мінфіном обговорювалася альтернатива - почати входження в проект з добудови моста через Дніпро за рахунок коштів, залучених ПІБом під держгарантії України. "Переговори з держбанками можуть затягнутися, а якщо структури Зеба хочуть скористатися держгарантіями на 2013 р., їм треба пройти всі узгодження до кінця року. У юджете-2014 обсяг коштів на держгарантії буде серйозно зменшено", - сказав Костюк.
У Міністерстві фінансів підтвердили факт переговорів з ПІБом. "Але остаточного рішення поки немає. ПІБпотрібно відпрацювати цілий ряд питань, в тому числі визначитися з масштабом свого майбутнього участі в проектах в Україні. Одна справа добудувати міст, а інша - брати на себе щось більш капіталомістким",- зазначив співрозмовник у міністерстві. Він уточнив, що в бюджеті-2013 закладено держгарантії на 50 млрд гривень (6,1 млрд дол.), а в 2014 р. він буде зменшений до 30 млрд (3,66 млрд дол.). Добудова мосту обійдеться в 1 млрд грн (122 млн дол.). В ПІБі від офіційних коментарів відмовилися.
Загальна вартість проекту будівництва нової гілки київського метро оцінюється в 2,25 млрд дол. Гілка довжиною 14,5 км піде з правого берега Дніпра в спальні райони на лівому березі, з якими немає достатньої повідомлення. Мова йде про будівництво 12 нових станцій. У перспективі гілка буде добудована до аеропорту Жуляни. У 2012 р. конкурс на послуги з інвестиційного консультування по формуванню проекту виграло ВАТ "Федеральний центр проектного фінансування", дочірня структура ЗЕБу.
Консультанти запропонували розділити проект на два етапи. Перший вартістю 1,25 млрд дол. включає будівництво центрального ділянки довжиною 7,3 км та добудову мосту через Дніпро, спорудження шести станцій та двох пересадочних вузлів - "Подільська" і "Глыбочицька" (так званий перший пусковий комплекс). Реалізація другого пускового комплексу довжиною 7 км - шість станцій на лівому березі від станції "Райдужна" і депо, а також добудова гілки на правому березі від станції "Вокзальна" до аеропорту Жуляни - передбачає створення консорціуму інвесторів для будівництва та експлуатації ділянки на 25 років на умовах концесії. Приблизна вартість - близько 1 млрд дол. Місто має намір внести центральний ділянку концесіонеру в якості капітального гранту.
До цих пір передбачалося, що будівництво першого пускового комплексу в основному профінансує ВЕБ під держгарантії України. Але ще навесні російський держбанк задався метою отримати в Україні статус, аналогічний статусу міжнародної фінансової організації (МФО), що знизило б ризики проекту. І ось вчора справа, нарешті, зрушила з мертвої точки. Питання про надання ЗЕБу статусу, аналогічного статусу МФО в Україні, був включений в проект протоколу 10-го засідання комітету з питань економічного співробітництва (його очолюють прем'єри Микола Азаров і Дмитро Медведєв) україно-російської міждержавної комісії, засідання якої відбулося вчора в Калузі. "Українська сторона бере на себе зобов'язання опрацювати до наступного засідання комісії питання про включення ЗЕБу в перелік організацій, кредитні угоди з якими підписуються згідно з процедурами для МФО", - зазначило джерело.
Мова йде про підписання міждержавної угоди, яке має бути ратифікована парламентами двох країн і підписано президентом України. Після цього Кабінет міністрів має прийняти постанову, що вносить зміни в постанову N1027. На ці процедури, за його оцінками, може піти близько півроку.