Блокуючий пакет "Крюковського вагонобудівного заводу" (КВБЗ) придбала структура, підконтрольна главі наглядової ради російського Заводу металоконструкцій Станіславу Гамзалову. За даними джерела в КВБЗ, мова йде про покупку більше 25% акцій українського заводу російським інвестором, повідомляє видання "Комерсант-Україна".
Генеральний директор російського виробника вагонів - "Завод металоконструкцій" (ЗМК) - Віктор Воронович увійшов до складу наглядової ради КВБЗ, повідомляє система розкриття інформації НКЦБФР. У прес-службі КВБЗ уточнили, що це рішення було прийнято на пройшла 2 серпня збори акціонерів у зв'язку з появою нового акціонера. Від докладніших коментарів в компанії утрималися.
Раніше на КВБЗ повідомляли, що 28,66 млн простих іменних акцій або 25% +1 має намір придбати австрійська OW Capital Management GmbH. Ця компанія, за даними учасників ринку, підконтрольна главі наглядової ради ЗМК Станіславу Гамзалову. Угода стала можливою після того, як КВБЗ викупив 23,28% у "ТЕКО-Дніпрометиз". Іншими великими власниками українського заводу на сьогоднішній день є Skinest Finants (25,15%) естонського підприємця Олега Осиновський, Transbuilding Service (24,93%) і Osauhing Divinta (14,51%). Останні дві компанії пов'язують з Павлом Приходько (син голови наглядової ради заводу Володимира Приходька). Ще 5% становить free float, решта акцій належить менеджменту підприємства.
Експерти відзначають, що входження російського інвестора до складу акціонерів КВБЗ принесе вигоду українському підприємству. "Наявність у складі українського заводу російських акціонерів дозволить розраховувати на замовлення, які здійснюються в РФ за державні кошти, а без російських партнерів домовитися було б досить складно", - вважає старший аналітик ІК "Трійка Діалог Україна" Іван Харчук. У свою чергу ЗМК, до цих пір випускав лише вантажні вагони, отримає доступ до технологій з виробництва пасажирських вагонів і зможе налагодити збут цієї продукції в Росії.
Російський партнер зможе допомогти і в разі створення додаткових перешкод для українських компаній в РФ. Нагадаємо, що російський "Уралвагонзавод" спільно з "Першою" і "Другий вантажний компанією" розробляють програму по введенню в РФ утилізаційного збору з імпортерів вантажних вагонів. Харчук відзначає, що в разі введення такого обмеження КВБЗ зможе поставляти вагонокомплект в РФ, а "Завод металоконструкцій" - здійснювати їх складання, що дозволить не платити збір.
Генеральний директор російського агентства "Infoline-Аналітика" Михайло Бурмістров зазначає, що на сьогоднішній день в Росії також розглядається можливість введення обмежень на закупівлю українських вагонів російськими лізинговими компаніями з державним капіталом. "Продажі вантажних вагонів в РФ помітно знижуються - якщо в 2011 р. було реалізовано 87,9 тис. вагонів, то в цьому році вони, за прогнозами, не перевищать 81 тис., а в 2013 р. - 66,5 тис." , - вважає він.