Російські виробники вагонів виявилися неконкурентоздатними в порівнянні з українськими через наявність боргів, - експерти
Багато російських заводів з виробництва залізничних вагонів на тлі падіння попиту виявилися неконкурентоздатними в порівнянні з українськими виробниками через наявність боргів. Про це говориться в заяві "Infoline-Аналітика", пише "Комерсант".
Річ у тому, що у більшості крупних українських заводів борги майже відсутні - наприклад, у Стахановського ВБЗ на кінець 2011 року розмір чистого боргу склав близько 52,5 млн грн., а Крюковський ВБЗ і "Дніпровагонмаш" і зовсім не обтяжені боргами. До того ж в 2012 році більшість крупних українських заводів створили диверсифіковану структуру постачань крупного вагонного литва. Наприклад, Стахановський ВБЗ отримує його з Чехії, а Крюковський ВСЗ - із США і Китаю. Враховуючи це, рівень цін до 400 тис. грн за один вагон для українських виробників буде "цілком комфортними".
"Українські виробники пропонуватимуть вантажні вагони дешевше, ніж російські, зберігаючи при цьому маржу, так що виходом для вітчизняних заводів насамперед стає обговорюваний зараз утилізаційний збір на вагони", - вважає Михайло Пак з "Атона". Він підкреслює, що якщо збір буде встановлений на рівні 39-53 тис. грн. за вагон, то "він дозволить вирівняти ціни з українською продукцією". Крім того, допомогти може заборона на продовження терміну служби вагонів у поєднанні з наданням утилізаційного утилізації, а також тарифна підтримка для покупців інноваційних піввагонів.
Читайте також: "Укрзалізниці" для оновлення рухомого складу в найближчі 10 років потрібно більше 180 млрд грн