Російські потяги в південному напрямку до 2016 р. перестануть перетинати кордон України
Російські потяги незабаром перестануть перетинати український кордон при прямуванні в Краснодар і Ростов-на-Дону. Про це заявив міністр транспорту Росії Максим Соколов, передає "Російська газета".
"У Росії найближчим часом з'явиться нова залізнична гілка, яка дозволить поїздів значно скоротити шлях з Москви на Південь Росії в обхід України. Будувати її будуть трохи більше року", - заявив Соколов.
Зараз залізничники очікують від уряду рішення щодо виділення коштів на проектування цієї гілки.
"Рішення щодо будівництва цієї гілки вже відображені в проекті бюджету на 2015-2017 роки, цей проект буде реалізований в стислі терміни", - сказав міністр після закритого обговорення урядом інвестиційної програми держкомпанії "РЖД".
Цей шлях буде довшим, ніж маршрут через українську територію на Південь Росії, але коротше того, по якому йдуть деякі потяги в обхід сусідньої держави. І виходить, що "довгий" шлях на Південь, наприклад в Анапу, займає на поїзді майже дві доби. Якщо ж говорити про "короткому" маршруті в 29 кілометрів, то, проїжджаючи Воронезьку і Ростовську області, склади кілька разів перетинають кордон України. Раніше глава РЖД Володимир Якунін говорив, що рух поїздів по ділянці, який проходить по українській території, зберігається до цих пір. І безпеки пасажирів там нічого не загрожує. Він нагадав, що у стратегії розвитку залізничного транспорту до 2030 року передбачено будівництво обходу цієї ділянки.
"По протяжності буде в чотири рази довша. Ну, просто в силу специфіки - це не пряма лінія", - зазначив глава РЖД.
Нова гілка буде протяжністю 60 кілометрів, уточнив в бесіді з "РГ" голова РЖД Володимир Якунін. Рельєф проходження в цьому регіоні складний.
"Коли ми будували гілку до порту Оля на Волзі недалеко від Астрахані, де рельєф схожий, прокладання шляху до 40 кілометрів посіла рік. А тут буде рік плюс", - зазначив він.
Проект оцінюється в 55 мільярдів рублів. На це гроші виділять. Також не планується скорочувати статтю витрат в інвестпрограмі на капітальний ремонт.
Більше половини з 400 мільярдів рублів інвестиційних коштів планується направити на модернізацію залізничної інфраструктури Байкало-Амурської і Транссибірської залізничних магістралей, реконструкцію ділянки Междуреченськ - Тайшет. А також на розвиток і оновлення залізничної інфраструктури на підходах до портів Азово-Чорноморського басейну.
Планується також розвивати перевезення в Московському транспортному вузлі. Мова йде про розвиток під'їздів до аеропортів і приміського сполучення.
Що стосується приміських перевезень в цілому, то регіонам доведеться вишукувати кошти на виплату боргів за перевезення пасажирів. За 2011 - 2013 роки накопичилася заборгованість суб'єктів 31,5 мільярда рублів. В умовах постійного недофінансування приміських перевезень і відсутності у перевізника можливості розплатитися за послуги по оренді, управління, обслуговування і утримання рухомого складу, можливо, доведеться приймати рішення щодо скорочення кількості поїздів, кажуть експерти.
Питання про збільшення вартості проїзду в електричках не обговорювалося. Тут рішення приймають регіональні влади, зазначив глава мінтрансу.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що поставки вугілля з Росії в Україну тривають.