Росія закрила свій ринок для поставок залізничних цистерн "Азовмаша", пише "Комерсант-Україна".
Вчора Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті (Регістр) зупинив дію сертифікатів відповідності на цистерни та візки до них українського підприємства "Азовзагальмаш" (входить в "Азовмаш"), говориться в системі Регістру. "Ми змушені піти на такі заходи після випадків сходу цистерн виробництва українського підприємства. Тепер чекаємо від них пропозицій щодо поліпшення якості продукції", - повідомило виданню високопоставлене джерело у відомстві.
За даними "Російських залізниць", з початку року в РФ почастішали аварії вантажних вагонів. В поточному році відбулося вже 14 випадків зламів бічних рам візків вантажних вагонів - причому шість з них виробництва компанії "Азовелектросталь", яка також входить в "Азовмаш". За словами високопоставленого джерела видання у Регістрі, рішення було прийнято після останньої аварії зі сходом цистерн, що сталася 3 квітня.
"Азовмаш" - найбільший виробник цистерн в СНД. Тепер його ринкову частку можуть зайняти підприємства з РФ. За даними видання "Промислові вантажі", за підсумками 2011 року підприємства "Азовмаша" виробили близько 11,3 тис. цистерн при загальному обсязі виробництва в СНД - 21,9 тис. цистерн. Для порівняння, найбільший російський виробник - "Уралвагонзавод" - випустив 5,7 тис. цистерн. "Потенційна упущена вигода українського підприємства від рішення Регістру становить близько 75 млн дол. на місяць", - підрахував старший аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко.
У той же час Регістр зняв заборону для лиття "Азовелектросталі". "Компанія зміцнила бічні рами і зобов'язалася замінити браковану продукцію. У нас немає причин обмежувати поставки цієї продукції", - відзначило джерело видання в Регістрі. Отримати коментарі в "Азовмаші" вчора не вдалося - топ-менеджери компанії на дзвінки не відповідали. Але раніше на підприємстві заявляли, що аналіз попередніх аварій доводить провину російської сторони - перевізники при використанні українських вагонів перевищували їх вантажопідйомність.
Після заборони на поставки цистерн "Азовмаш" буде змушений сконцентруватися на виробництві піввагонів, які зараз складають тільки 30% його продажів, вважає Андрейченко. "Іншого виходу у компанії немає. У РФ у "Азовмаша" є партнер - Армавірський завод транспортного машинобудування, де потенційно можна було б налагодити виробництво цистерн. Але його потужності складають усього близько 1,5 тис. вагонів на рік", - відзначає генеральний директор російського агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров.
Таким чином російська сторона вирішує проблему дефіциту піввагонів, які в останні роки є найбільш затребуваним сегментом серед вантажних вагонів в РФ, каже Михайло Бурмістров. За даними "Infoline-аналітика", за підсумками минулого року в РФ було куплено 95 тис. вантажних вагонів, з них 68 тис. складають піввагони та 17 тис. - цистерни. В цілому ж кожен місяць простою українських виробників лиття призводить до недопоставці на ринок СНД понад 5 тис. вагонів (4,5% річного випуску в СНД), що стримує зростання економіки в регіоні, говорили раніше експерти.
Зазначимо, "Азовмаш" виробляє залізничні вантажні вагони і платформи для автопаливозаправників і автоперевізників, а також металургійне обладнання. До групи "Азовмаш" входять "Азовзагальмаш", Маріупольський завод важкого машинобудування і "Головний спеціалізований конструкторсько-технологічний інститут". Чистий прибуток "Азовмаша" за 2011 р. виріс на 7,1% - до 3 млн грн.