У Росії розробляється програма утилізації вагонів, для фінансування якої може бути введений спеціальний збір з імпортерів цієї продукції. Якщо ця ініціатива буде схвалена, повідомляє "Комерсант-Україна", це загрожує обмеженням доступу на ринок для українських компаній, 75% продукції яких експортується в Росію.
Про те, що в 2013 р. в Росії може бути запущена програма утилізації вантажних вагонів, виданню розповіли в російській НПК "Уралвагонзавод" (УВЗ). "Корпорація вийшла з цією ініціативою, оскільки кількість старих вантажних вагонів всіх типів, термін служби яких перевищує нормативний, становить близько 200 тис. штук, тобто близько 15% від усього парку", - пояснив заступник генерального директора УВЗ залізничної техніки Андрій Шленський. За його словами, в розробці програми беруть участь найбільші залізничні оператори - "Перша вантажна компанія" і "Друга вантажна компанія".
"Після того як пропозиції від всіх учасників ринку будуть сформовані, вони будуть направлені в профільні міністерства - Мінпромторг і Мінтранс, принципово вони цю ідею підтримують", - повідомив Шленський. Виконавчий директор "Об'єднання вагонобудівників" Василь Варенов в бесіді з виданням уточнив, що партнерство готує свої пропозиції по програмі утилізації і "найближчим часом направить їх в уряд". В Мінпромторгу підтвердили, що ідея запуску програми "обговорюється".
Передбачається, що залізничні оператори за кожен старий утилізоване вагон отримають з бюджету "утилізаційний грант", який буде направлений на закупівлю нового вагона. "Оператори пропонують грант на рівні 10-15% від вартості вагона, виробники вважають, що він повинен бути приблизно 5-10%", - розповідає Шленський. В якості однієї з схем розглядається фінансування закупівлі нових вагонів "державними банками за лізинговою схемою", грант і гроші, виручені від утилізації, стануть початковим внеском операторів.
Джерело видання на ринку говорить, що обговорюється і можливість введення утилізаційного збору для імпортованих вагонів. Збір на вагони повинен в першу чергу обмежити ввезення техніки з України (в УВЗ не раз стверджували, що це необхідно зробити через низьку якості українських вагонів). Імпортерам доведеться сплачувати його при поставці вагона, тоді як російські виробники будуть давати лише гарантійні зобов'язання утилізації вагонів по закінченні їх нормативного терміну експлуатації. Варенов підтвердив, що варіант введення збору "розглядається".
Нагадаємо, після аварії на Далекому Сході на початку лютого РФ заборонила постачання вагонів з українського лиття.