Росавіація розкритикувала висновки Нідерландів з розслідування авіакатастрофи на Донбасі
Федеральне агентство повітряного транспорту Росії (Росавіація) заявляє про недостовірність висновків Нідерландів про те, що малайзійський Boeing (Боїнг) в липні 2014 року був збитий на Донбасі ракетою 9Н314М зенітного ракетного комплексу "Бук". Відповідні дані містяться в офіційному листі заступника керівника Росавіації Олега Сторчевого голові Ради безпеки Нідерландів Т'їббе Йустра, передають РІА Новини.
"Новими важливими фактами, що вказують на недостовірність відомостей, наведених в остаточному звіті, якщо припускати, що літак був збитий ракетою ЗРК типу "Бук", є: невідповідність наведених у звіті характеристик осколків характеристик вражаючих елементів бойової частини 9Н314М; невідповідність наведених у звіті характеристик пробоїн на фрагментах літака характеристикам пробоїн, які утворюються при вибуху бойової частини 9Н314М", - йдеться в листі
Крім того, Росавіація нібито виявила невідповідність за зовнішнім виглядом як мінімум одного виявленого на місці авіакатастрофи фрагмента ракети (корпусу 3-го відсіку) зовнішньому вигляду фрагментів цього корпусу, які утворюються при вибуху бойової частини ракети серії 9М38. Також РФ зафіксувала невідповідність алгоритму роботи дистанційного радіопідривача ракети 9М38 ЗРК "Бук" умовам ураження літака, а також невідповідність просторового положення ракети при ураженні літака, наведеного в звіті, характеристикам осколкового поля накриття на його фрагментах.
Останнім фактом недостовірності у листі називається невідповідність висновку про зону пуску зенітної керованої ракети технічним характеристикам та принципам роботи ракет 9М38.
Крім того, в даному листі Росавіація звинуватила українську владу в спотворенні даних про загрозу для польотів над своєю територією.
"Влада України свідомо приховувала або спотворювала реальні загрози для безпеки польотів цивільної авіації, що виходять від військової діяльності Міноборони України, чим порушувалися вимоги статті 9 Конвенції про міжнародної цивільної авіації, Додатків 15 і 19, а також документа ІКАО № 9554. Як наслідок, інші держави та авіакомпанії (включаючи авіакомпанію "Малайзійські авіалінії") не мали необхідних і достатніх офіційних даних для прийняття рішення про відмову від польотів над територією України", - зазначив Сторчевий.