Росія запропонувала США проводити фінальну збірку Ан-124 для іноземних замовників на одному із заводів Boeing, заявив вчора глава ОАК Олексій Федоров на авіасалоні ILA в Берліні, повідомляє "Комерсант-Україна".
Топ-менеджер додав, що пропозиція російської влади про спільну участь в проекті Ан-124 зараз обговорює з Boeing уряд США.
У російському офісі Boeing виданню не підтвердили, але і не спростували інформацію про переговори з ОАК. Зате її підтвердив в інтерв'ю виданню глава російського МЗС Сергій Лавров. За словами джерела, близького до ОАК, питання обговорюється на урядовому рівні.
Ан-124 - найбільший в світі експлуатований транспортний літак, розроблений в СРСР в кінці 1970-х років. Його перший політ відбувся в 1981 році. Після зупинки його випуску в 1995 р. уряду Росії і України неодноразово робили спроби відновити виробництво Ан-124, але і досі це не вдалося. Завдяки модернізації вантажопідйомність рампового літака може бути збільшена з 120 т до 150 т. У планах ОАК - почати його виробництво на ульянівскому "Авіастар-СП" не раніше 2015 р.
Як повідомило джерело видання в авіапромисловій сфері, ідея Президента РФ Дмитра Медведєва запропонувати США взяти участь в проекті Ан-124 стала несподіванкою для російських учасників ринку, а в українських партнерів, яким належить конструкторська документація Ан-124, вона викликала різке неприйняття. У прес-службі ДП "Антонов" виданню заявили, що питання співпраці з США з українською стороною не обговорювалося. "Опрацьовується питання про виробництво модернізованого літака Ан-124-200 на російському авіазаводі в Ульяновську з двигунами Д-18т нової модифікації, які виготовляє українське підприємство "Мотор Січ", - наголосили в прес-службі ДП "Антонов", підкресливши, що варіанти двигуна для експортної версії літака також поки не обговорювалися.