Росія для стабілізації ситуації на внутрішньому ринку в травні 2011 р. припиняє експорт бензину. Про це повідомив сьогодні на селекторній нараді заступник міністра енергетики РФ Сергій Кудряшов, повідомляє РБК. За його словами, напередодні керівництво Міністерства енергетики (Міненерго) РФ домовилося з вертикально інтегрованими нафтовими компаніями (ВІНК) про повне припинення постачань бензину на експорт і перерозподіл цих об'ємів на внутрішньому ринку. "Всі обсяги ВІНК поставлять на внутрішній ринок", - сказав С.Кудряшов. Як уточнив чиновник, з початку поточного року на експорт було поставлено близько 1 млн т бензину, протягом минулого року - близько 3 млн т.
"Сьогодні ми розуміємо, що запасів недостатньо", - відзначив він і висловив надію, що в травні 2011 р. у тому числі за допомогою припинення експорту запаси бензину удасться відновити. С.Кудряшов додав, що йдеться про бензинах А-92, А-95, А-98.
В той же час заступник міністра не виключив виникнення другого "проблемного періоду" у вересні 2011 р., коли багато нафтопереробних заводів (НПЗ) виходитимуть на плановий ремонт. Проте чиновник пообіцяв, що з врахуванням отриманого досвіду вдасться серйозно підготуватися до цього часу і не допустити повтору ситуації.
Зазначимо, що сьогодні в Міненерго РФ проходило селекторна нарада з представниками регіонів, де склалася несприятлива ситуація на ринку нафтопродуктів - брак бензину і дизпалива, обмеження їх продажу на автозаправних станціях (АЗС), а також стрімке зростання цін і величезні черги.
Нагадаємо, 26 квітня 2011 р. голова уряду РФ Володимир Путін доручив всім компетентним відомствам доповісти про причини виникнення у ряді регіонів країни дефіциту на ринку палива. До цього, 25 квітня 2011 р., Федеральна антимонопольна служба (ФАС) прийняла рішення направити попередження керівникам нафтових компаній про необхідність стабілізації ситуації на внутрішньому ринку нафтопродуктів, а також запитати з них пояснення про причини виникнення товарного дефіциту.
Згідно даним, представленим на нараді керівництва ФАС Росії з представниками Російського паливного союзу (РТС), вертикально інтегровані нафтові компанії створюють дефіцит шляхом обмеження відпустки нафтопродуктів. За даними РТС, "найбільш несприятлива ситуація складається в Санкт-Петербурзі, Воронежі, Новосибірську, на Сахаліні і Алтайському краю". Керівники паливних союзів і асоціацій позначили основні проблеми на регіональних ринках нафтопродуктів. Головна проблема, на їх думку, пов'язана з невідповідним зниженням цін в оптовому і роздрібному сегментах. "Якщо крупні гравці, такі як "Роснєфть", "Газпром нафта", та інші знижують роздрібну ціну на 5 руб., то при оптових закупівлях вартість бензину опускається буквально на 1-2 руб. Виходить, що невеликі компанії при таких показниках вирушають в мінус, а на ринку виникає дефіцит", - відзначав, зокрема, президент Алтайського паливного союзу Юрій Матвейко.
Раніше ФАС Росії порушила близько 40 справ на регіональних ринках нафтопродуктів у зв'язку з тим, що регіональні збутові компанії, що входять у ВІНК, завищують оптові ціни на нафтопродукти для незалежних АЗС, у тому числі із засланням на ціни неконкурентних біржових торгів.