Сьогодні реалізувати оцінку діяльності фінансових установ у змозі обмежена кількість уповноважених ДКЦПФР національних рейтингових агентств (РА). Тому експерти асоціації "Український кредитно-банківський союз" (УКБС) зауважили на недоцільності запровадження в банківській діяльності обов‘язкового рейтингування.
Окремі норми законопроекту "Про державне регулювання ринку рейтингових послуг" потребують доопрацювання.
Експерти УКБС зауважили, що запровадження обов‘язкового рейтингування в банківській діяльності є недоцільним, оскільки сьогодні реалізувати оцінку діяльності фінансових установ у змозі обмежена кількість уповноважених ДКЦПФР РА (лише 3 - на кінець 2009 р.). До того ж, вартість послуг міжнародних суб‘єктів ринку монопольно висока.
Нав'язування рейтингових послуг призведе до подальшого зростання їх вартості, що суттєво збільшить собівартість фінансових послуг для споживачів та призведе до подорожчання кредитів. Це зробить їх недоступними для більшості позичальників та уповільнить вихід економіки держави із затяжної кризи, так вважають експерти УКБС.
Для уникнення зайвого адміністративного тиску на суб'єктів господарювання та негативних наслідків для економіки запровадження рейтингових послуг повинно базуватися на добровільній основі.
Крім того, УКБС наполягає на суттєвому розширенні та конкретизації відповідальності національних та визнаних міжнародних РА. А при визначенні обов'язків РА орієнтуватися на фундаментальні принципи, затверджені в 2009 р. Єврокомісією з цінних паперів у "Кодексі діяльності рейтингових агентств".
"Мінімальні вимоги до РА передбачають дотримання об‘єктивності, достовірності, системності, належної верифікації методологій присвоєння рейтингів. Рейтингові агентства мають бути незалежними від політичного чи економічного тиску, публічно відкриті та доступні, - зазначила генеральний директор УКБС Галина Оліфер. - УКБС вважає, що використання даних принципів дозволить створити цілісну та адекватну сучасним вимогам систему рейтингування, яка повинна базуватися на відповідній правовій базі та формуватися за активної участі споживачів рейтингових послуг з урахуванням міжнародних стандартів".