Ренійський морський торговий порт відновив перевалювання зерна з Угорщини. Про це повідомив сьогодні начальник порту Сергій Строя на слуханнях в Аграрній палаті України з перспектив включення українських портів до єдиної європейської транспортної політики у сфері перевезення зернових вантажів, передає кореспондент РБК-Україна.
За його словами, цьому сприяло введення Міністерством транспорту і зв'язку України наприкінці 2009 р. 50% знижки до акордних ставок при перевалюванні зерна. У результаті вони знизилися з 3,4 дол. до 1,7 дол. за тонну і стали вигідні угорським зернотрейдерам, які традиційно працюють через румунський порт Констанца.
С.Строя не виключив, що після скасування знижки іноземні зерноторгові компанії можуть знову втратити інтерес до порту, як це було на початку 2009 р. Він також зазначив, що раніше порт переробляв все експортне зерно Молдови. Проте після рішення України про передачу молдовській стороні 400 м берегової лінії Дунаю Молдова побудувала зерновий термінал і перестала транспортувати такі вантажі через Україну.
Мінтрансзв'язку з 16 жовтня 2009 р. по 1 квітня 2010 р. ввів знижки на оплату вантажних розвантажувальних робіт з транзитними вантажами в портах. Зокрема для Ренійського порту знижка на сполученні Дунай-море (варіант борт-борт) при перевалюванні зерна і продукції хімічної промисловості складає 50%, в решті випадків - 20,69% - на зерно, 24,65% - вантажі в пакетах, 25% - залізняк, 23,07% - чорні метали.