У Держрегуляторній службі заявили, що через підвищення тарифів УЗ підприємства понесуть додаткові витрати в розмірі 5,6 млрд гривень
Постійно діюча робоча група, до складу якої входять представники Державної регуляторної служби, Мінекономрозвитку і торгівлі та Міністерства інфраструктури, продовжить розглядати проект наказу Міінфраструктури від 13 липня 2018 року, який передбачає зростання тарифів ПАТ "Укрзалізниця" на перевезення порожніх вагонів для 1 класу вантажів (вугілля, руда, пісок, сіль) на 95% Про це повідомила голова ГРС Ксенія Ляпіна сьогодні 29 серпня на робочій нараді, повідомляє УНІАН.
"В тому вигляді, в якому є, рішення про підвищення тарифів навряд чи може бути підтримане. Треба шукати таке рішення для залізниці, щоб, з одного боку, "Укрзалізниця" могла спростити адміністрування, з іншого, щоб це не збільшило навантаження на бізнес", - повідомила Ляпіна.
За її словами, проведене дослідження показує, що в результаті підвищення тарифів УЗ підприємства понесуть додаткові витрати в розмірі 5,6 млрд гривень.
"У вантажоперевізників суттєво збільшилося навантаження. Це навантаження вже доходить до 50% підвищення за півроку, і це вже фатально для бізнесу. І не питання, хочемо ми підвищувати тарифи УЗ чи ні. Питання різкого зростання навантаження і подальшого підвищення тарифів вже може мати суттєві негативні наслідки для виробництва, як такого. Бізнес вже втрачає зовнішні ринки через те, що не може своєчасно виконати свої зобов'язання через несвоєчасне транспортування. Ці чинники істотно знижують доходи як підприємств, так і держави в цілому. Тобто ми зараз фактично говоримо про макроекономічні наслідки. Так що йде дискусія, щоб не збільшувати занадто сильно навантаження на бізнес", - зазначила Ляпіна.
Крім того, повідомляється, що на нараді ГРС виступив президент ВП "Укрметалургпром" Олександр Каленков. Зокрема, він зазначив, що витрати гірничо-металургійної галузі на вантажні перевезення залізницею з листопада 2017 року зросли на 35%.
"Ми бачимо збільшення витрат бізнесу на понад 5 млрд гривень через зростання тарифів УЗ. Однією з проблем є неможливість вивезти продукцію зі складів: на складах може перебувати 150 тис. тонн, а у нас вже завантаження близько 700 тис. тонн. Нам доведеться скорочувати обсяг виробництва. Втрати галузі через ситуацію з перевезеннями і тарифами тільки в серпні оцінюємо на рівні 100 млн доларів. Це все - частина платіжного балансу, валюта, яка так і не зайшла в Україну", - підкреслив Каленков.
На його думку, сьогодні виробникам потрібно дати чітке розуміння, як саме будуть змінюватися тарифи УЗ в найближчі роки. Він також заявив про те, що "потрібна прогнозована тарифна політика.
Як наголошується, в. о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергій Іващенко в ході виступу на нараді ГРС також зазначив, що зернові компанії мають потребу в чіткому прогнозуванні ситуації з тарифами.
"Кількість вагонів і локомотивів не збільшилася. Оборотність вагонів не зменшилася. Ми хочемо розуміти, наскільки ефективно УЗ використовує кошти від попереднього підвищення тарифів, а також, наскільки прогнозованим може бути подальша зміна тарифів", - підкреслив Іващенко.
Як повідомляється, про те, що чергове підвищення тарифів на вантажоперевезення може негативно відбитися на роботі підприємств, повідомив виконавчий директор асоціації "Укрцемент" Роман Скільський.
"Наш аналіз показує збільшення витрат підприємства на 28% для коротких дистанцій і 22% для довгих. Це негативно позначитися на підприємствах. По суті, компанії почнуть відмовлятися від перевезень на довгі відстані, що вплине на конкуренцію - вона буде зменшуватися. До того ж, ми бачимо проблему і в стані вагонів УЗ - цементовози мають знос на 98%", - повідомив Скільський.
Крім того, повідомляється, що голова Центрального комітету працівників вугільної промисловості України Віктор Турманов під час наради ГРС повідомив, що напередодні опалювального сезону потрібно виважено приймати рішення про зміну тарифів на вантажні перевезення.
"Ми, вуглярі, оцінюємо збільшення навантаження на галузь після підвищення тарифів на рівні 1,5 млрд гривень. У нас і так проблеми у вугільній галузі - на шахтах затримки з виплати зарплати сягають 4 місяців. В країні дефіцит вугілля. А тепер ще і зростання навантаження через тарифи "Укрзалізниці", - зазначив Турманов.
Повідомляється, що керівники профільних промислових асоціацій направили лист прем'єр-міністру Володимиру Гройсману, першому віце-прем'єру - міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, віце-прем'єру Володимиру Кистиону, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну і главі "Укрзалізниці" Євгену Кравцову, в якому закликали відмовитися від реалізації проекту наказу Мінфінфраструктури від 13 липня 2018 року про зростання порожнього тарифу.
Як зазначається, на думку асоціацій, безпідставне підвищення залізничних тарифів і вартості використання вагонів УЗ коштувало українській промисловості тільки за період з листопада 2017 року по липень 2018 року майже 19 млрд гривень додатково.
Керівники асоціації підкреслили, що в цілому запропонована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат вантажовласників у грошовому вимірі на 5 млрд гривень в рік, що додатковим тягарем ляже на плечі провідних українських товаровиробників.