Реформування "Укравтодору" дозволить розділити функції замовника і виконавця, - експерти
Реформування "Укравтодору" дозволить розділити функції замовника і виконавця. Про це в ході експертного опитування Інституту Горшеніна заявив екс-мер Херсона, заступник голови парламентського комітету з питань регіональної політики, містобудування та ЖКГ Володимир Сальдо.
"Це дуже здорова пропозиція, якщо говорити про "Укравтодор", яка забезпечить більш ретельне планування розвитку дорожньої мережі та об'єктів дорожнього господарства", - зазначив політик. І додав, що крім поділу функцій обов'язково потрібно провести фінансове реформування.
При цьому Сальдо вважає, що пріоритетний результат реформування дорожньої галузі - створення в Україні дорожньої інфраструктури. "Передача доріг місцевого значення на баланс органам місцевого самоврядування, місцевим органам влади, в першу чергу, дасть можливість планування виділення та залучення коштів, оскільки ефективність залучення коштів зростає, коли є господар. Чіткий розподіл відповідальності та взяття на баланс дорожнього господарства призведе до порядку, якого зараз у цій сфері недостатньо", - заявив Сальдо. "В цілому, якщо подібні ініціативи будуть реалізовані правильно і системно, - це шлях до повномасштабного реформування всіх доріг України. Усіх - оскільки мова йде не тільки про магістральні дороги", - резюмував депутат.
Позитивні очікування від реформи дорожностроительной галузі присутні і у перевізників.
"Реформа давно назріла, тому що стан доріг не задовільний, я сподіваюся, що в її результаті надійність наших доріг підвищиться", - заявив Леонід Докіль, віце-президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП). "Реформа дозволить сконцентруватися кожному на своїй ділянці - за основні напрямки транспортних коридорів буде відповідати Автодор, а місцеві дороги будуть під більш жорстким контролем місцевої влади", - сказав експерт, підкресливши, що посилення ролі місцевої влади у контролі за станом місцевих доріг позитивно позначиться на українському дорожньому господарстві.
Підтримує ініціативу реформування "Укравтодору" і екс-міністр транспорту Євген Червоненко. "Розділити виконавця і замовника (дорожніх робіт) потрібно однозначно, інакше корупція у нас буде тривати вічно. І це, звичайно, позначиться на якості доріг", - сказав він.
Нагадаємо, раніше віце-прем'єр України Олександр Вілкул у статті для "Дзеркало тижня. Україна" оприлюднив основні положення Концепції розвитку дорожньої галузі України. Серед них - передача з фінансуванням 117 тис. км доріг місцевого значення від "Укравтодору" до сфери відповідальності обласних адміністрацій, закріплення відповідальних за кожною дорогою в регіоні, забезпечення публічності інформації; реорганізація АТ "ДАК "Автомобільні дороги України "шляхом створення регіональних компаній, керованих місцевою владою; введення контролю за якістю виконання робіт через Укртрансінспекцію; по дорогах місцевого значення - закріплення відповідальності регіонів і створення довгострокових планів щодо поліпшення стану дорожніх мереж шляхом проведення капітальних та поточних ремонтів та ін.