Програма реформування дорожньої галузі, яка була опублікована Міністерством інфраструктури України (законопроект № 0954), може істотно наблизити українські дороги до європейських, однак не вирішить всі автодорожні проблеми. Такої думки дотримується політик і народний депутат Верховної Ради України VI - VII скликань Олександр Дубовой.
"Більшість доріг спроектовані в 1960-1970-х роках і були розраховані зовсім на іншу кількість автомобілів і навантаження: не більше 6 тонн на вісь автомобіля. Тоді як сучасні великовантажні автомобілі перевищують цей показник майже вдвічі. Це означає, що заходи, запропоновані у програмі реформування дорожньої галузі, не дозволять системно вирішити проблему доріг в Україні", - прокоментував він.
При цьому Дубовой зазначив, що, згідно з офіційними даними, тільки 3% доріг знаходяться в задовільному стані і місцеві ради в поточних економічних умовах, швидше за все, просто не зможуть створити умови для фінансування необхідного обсягу дорожніх робіт.
На його думку, Україні варто було б задуматися про можливість імплементації європейської практики приватно-державного партнерства у вирішенні проблем галузі. Замість ідеї штрафних санкцій за перевищення допустимих вагових норм вантажів, яка зараз обговорюється в Міністерстві інфраструктури, ввести плату за використання доріг певною категорією автомобілів і ці гроші направляти на ремонт дорожнього полотна.
При цьому Дубовой підкреслив, що Україна в силу свого географічного розташування має серйозний логістичний потенціал, який залишається незадіяним через погану якість доріг. У той час як за даними експертів, використання української дорожньої інфраструктури як транзитної зони могло б підвищити ВВП України до 5%.
Проект "Програми реформування дорожньої галузі" розроблено Міністерством інфраструктури, і він передбачає передачу в управління місцевим органам влади 140 тис. кілометрів доріг, тоді як "Укравтодор" буде утримувати тільки 32 тис. кілометрів доріг.