ua en ru

Розвиток Інтернету в Україні має стати державним завданням, - експерт.

Сьогодні рівень проникнення Інтернету в Україні на третину нижчий, ніж в Росії, не кажучи вже про країни Євросоюзу. Про це заявив член громадської ради Держкомтелерадіо України, президент комунікаційної групи PRT Ярослав Хобта.
"Новообрана українська влада стоїть перед цілим рядом викликів, без форсованого та системного вирішення яких Україна ризикує своїми руками "зв'язати" темпи свого розвитку і на багато років опинитися в хвості цивілізації. Один із таких викликів - гостра необхідність формування в Україні сучасного інформаційного суспільства, і України, як суб'єкта світового інформаційного простору", - сказав Я.Хобта.
На його думку, твердження, що за останній час Україна зробила серйозний ривок у сфері глобальних комунікацій - досить спірне. "Якщо порівнювати те, що у нас було в країні десять років тому, з тим, що у нас є сьогодні, то досягнення видно неозброєним оком. Але це якийсь заколисуючий і небезпечний самообман - нічим не краще від того, коли успіхи колишнього СРСР порівнювалися з показниками 1913 р. В Україні прийняті закони та концепції, програми та стратегії, що регламентують абсолютно правильні речі, але вони несінхронізовани, а органу, який би контролював рівень їх реалізації, не існує. Немає контролю - немає мотивації. Немає мотивації - немає розвитку. Хіба це не питання національної безпеки?", - відзначив експерт.
Він підкреслив, що держава повинна розвиватися як бізнес. "І сфера розвитку Інтернету - тим більше. Для цього необхідна політична воля і, як не дивно, щире бажання увійти в історію. Все інше, за великим рахунком, - технічні речі", - вважає Я.Хобта.
"Україна має найвищий рівень свободи слова на території СНД і ми його повинні конвертувати в прибуток. Я впевнений, що цей бізнес сьогодні має всі шанси принести економічні дивіденди, завтра - соціальні, а післязавтра - історично важливі. Тим більше, у спину вже дихає Євро-2012, ЧФ-2017 і ще маса стратегічно важливих для нас тем", - нагадав експерт.
В якості рекомендацій він запропонував державі виділити основні цільові групи, від ефективного залучення яких залежить вирішення завдання розвитку Інтернету, - "влада, бізнес, медіа і споживачі - національні і міжнародні". "Це - ядро, що має масу розгалужень. Влада в цьому ядрі - мотор. Якщо влада запустить 'вірус ", який буде цікавий для сприйняття всього ядра, а в кінцевої мети - заради його розгалужень, то це спрацює не гірше, ніж свого часу спрацювали "азіатські тигри", - резюмував Я. Хобта.