Розвиток держпортів стримують корупція і непрофесіоналізм, - нардеп
На думку Силантьєва, Україна катастрофічно відстає в розвитку морських портів
Корупція і непрофесіоналізм стримують розвиток державного портового сектору. Таку думку в інтерв'ю українським ЗМІ висловив народний депутат, член фракції Радикальної партії Олега Ляшка Денис Силантьєв.
За його словами, найбільш яскравим підтвердженням цього є виявлені недавньою аудиторською перевіркою багатомільярдні збитки і фінансові порушення на державному підприємстві "Морський торговельний порт "Чорноморськ".
"В ході аудиту було виявлено більше 2 мільярдів гривень збитків, у тому числі упущеної вигоди більше 75 млн гривень і 1,5 млн доларів США", - заявив Силантьєв.
Фінансові втрати держпідприємства були пов'язані з розміщенням коштів на рахунках збанкрутілих банків, систематичним порушенням портом процедур державних закупівель та іншими фінансовими порушеннями.
При цьому, як зазначив депутат, за період 2016 – початок 2017 рік через непрофесійні дії адміністрації підприємство повністю втратило контейнерний вантажопотік, який перейшов приватним портовим організаціям.
"І поки міністр інфраструктури дарує дубайській компанії DP World буксири Одеського морського торговельного порту, забезпечуючи при цьому збитки державі в розмірі близько 72 мільйонів доларів і не забуваючи на цьому активно попіаритись, з Чорноморського порту вже давно пішли всі контейнерні перевезення", - зазначив нардеп.
Силантьєв також заявив, що в цілому Україна катастрофічно відстає в розвитку морських портів. Основними проблемами галузі він вважає низьку конкурентоспроможність українських стивідорних компаній на світовому ринку, недостатність використання сучасних транспортних технологій, низький рівень безпеки діяльності водного транспорту, а також дефіцит висококваліфікованих галузевих кадрів. Разом з тим, переконаний він, завдяки вигідному географічному положенню галузь має величезний потенціал по нарощуванню вантажопотоку.
"Ми маємо вигідне географічне положення, довгу морську берегову лінію, наші водні шляхи мають величезний потенціал щодо перевезення вантажів. Все це дозволить Україні зайняти одне з провідних місць у транспортній інфраструктурі світу", - резюмував депутат.
Нагадаємо, Адміністрація морських портів України планує направити до кінця 2017 року 966 мільйонів гривень на розвиток причальної інфраструктури.