Парламент "відв'язав" посадові оклади від мінімальної зарплати
Верховна Рада України підтримала за основу і в цілому законопроект №5130 "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України". За документ проголосували 227 нардепів, передає кореспондент РБК-Україна.
Проектом передбачається створення правових умов для ефективного соціального діалогу, спрямованого на встановлення розмірів мінімальної заробітної плати на рівні вище прожиткового мінімуму для працездатних осіб, та заміна прив'язки розмірів посадових окладів мінімальної заробітної плати до прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Для досягнення цієї мети пропонується внести зміни в законодавчі акти в частині приведення поняття "мінімальна заробітна плата", умов її визначення та порядку встановлення у відповідності з європейськими стандартами і світовою практикою.
Проектом акта передбачається новий порядок формування тарифної сітки оплати праці. Так, у бюджетній сфері мінімальна тарифна ставка (посадовий оклад) буде встановлюватися Кабінетом міністрів України. У бюджетній сфері підприємства будуть визначати тарифні ставки самостійно в колективних договорах. При цьому мінімальна тарифна ставка не може бути нижче прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
Проектом акта вносяться зміни до законів України, в яких заробітна плата чи посадові оклади визначаються на основі мінімальної заробітної плати. Пропонується визначати їх у співвідношенні до прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня календарного року.
Документом планується завершення реорганізації Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та впровадження Фонду соціального страхування України як нового соціального інституту; відновлення щорічного перерахунку щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві (близько 220 тис осіб); здійснення перерахунку страхових виплат потерпілим на виробництві, розміри яких, у перерахунку на 100% втрати працездатності, менше мінімальної заробітної плати (близько 67 тис. осіб).
Згідно з проектом, передбачається запровадження на ринку праці нового механізму контролю, пов'язаного з наданням повноважень щодо здійснення контролю у сфері зайнятості та оплати праці виконавчим органам рад міст обласного значення та об'єднаних територіальних громад та встановлення зобов'язання для фізичних осіб-підприємців платити єдиний внесок
Зокрема, планується посилення відповідальності юридичних і фізичних осіб-підприємців у разі недопущення державного інспектора праці до здійснення перевірки: штраф у розмірі до 3 мінімальних заробітних плат у всіх випадках недопущення інспекторів до перевірки, крім випадку, коли темою перевірки є не оформлення трудових договорів з працівниками та виплата зарплат у "конвертах"; у розмірі 100 мінімальних заробітних плат - при недопущенні держінспектора праці до перевірки, коли вона здійснюється з метою виявлення працівників з не оформленими трудовими договорами, виплати заробітної плати без нарахування і сплати ЄСВ
Законопроектом передбачається продовження особливого порядку виплати пенсій для працюючих пенсіонерів; визначення максимального розміру пенсії в абсолютній сумі на рівні 10 740 гривень.
Згідно з проектом закону, планується надання повноважень Кабінету міністрів визначати порядок виплати соціальних стипендій для окремих категорій осіб, яким законами України надано це право.
Актом передбачається встановлення для платників єдиного податку першої групи норми, згідно з якою сума єдиного внеску не може бути менше 0,5 розміру мінімального розміру страхового внеску.
Крім того, в частині плати за надання адміністративних послуг, сплати судового збору та державного мита встановлюється прив'язка розміру платежів до прожиткового мінімуму для працездатних осіб замість мінімальної зарплати.
Нагадаємо, з 1 грудня 2016 року в Україні зросла мінімальна зарплата.