Народні депутати України на позачерговому засіданні 31 липня 2014 р. відправили на повторне друге читання проект закону №4116а про внесення змін у деякі закони України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України.
Народні депутати України на позачерговому засіданні 31 липня 2014 р. відправили на повторне друге читання проект закону №4116а про внесення змін у деякі закони України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України. Про це журналістам в кулуарах Ради повідомив нардеп від фракції "Свободи" Юрій Сиротюк, передає кореспондент РБК-Україна.
Зазначимо, на засіданні 24 липня Рада також не підтримала відповідний законопроект, що стало однією з причин, з якої прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк подав у відставку.
Нагадаємо, в пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що прийняття цього документа дозволить здійснити реформування НАК "Нафтогаз України" і підвищити економічну ефективність нафтогазової галузі України, яка буде відповідати вимогам законодавства ЄС у зв'язку з приєднанням України до договору про заснування Енергетичного співтовариства та сприяти посиленню енергетичної незалежності України.
Так, Кабмін пропонує внести зміни до статті 44 закону "Про нафту і газ", передавши функції оперативно-технологічного управління українською ГТС від державного підприємства оператору Єдиної газотранспортної системи України, який визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі.
Також, законопроект вносить доповнення до пункту 14 частини першої першій статті 1 закону України "Про засади функціонування ринку природного газу", у якому зазначається, що функції оператора ГТС України можуть бути закріплені за суб'єктом господарювання, засновником та власником якого може виступати виключно держава або держава (володіння не менше 51% корпоративних прав) та юридична особа (юридичні особи), що належить та контролюється резидентами країн Європейського союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства і є оператором системи транспортування газу або членом Європейської мережі операторів системи транспортування газу, сертифікованим відповідним чином.
У другому читанні законопроект голосувався у редакції комітету ВР з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки. За результатами розгляду, комітет запропонував зазначити у пункті 4 розділу I підпункт 1 та підпункт 2 законопроекту, що: "Умови конкурсного відбору зазначеної вище юридичної особи (юридичних осіб) та остаточне рішення щодо її участі у суб'єкті господарювання, на якого покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи України, приймаються Верховною Радою України".
Крім того, проект закону передбачає, що згідно з рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у нафтогазовому комплексі, функції оператора підземного сховища газу можуть бути відокремлені та покладені на окреме підприємство - оператора підземного сховища газу.
Законопроект пропонує доповнити закон України "Про засади функціонування ринку природного газу" пунктом 14-1, який визначає оператором підземних сховищ газу газозберігаюче підприємство, на яке покладено функції зі зберігання природного газу з метою забезпечення безперебійної та безаварійної експлуатації підземних сховищ газу
"Засновниками та власниками суб'єкта господарювання, що створюється для виконання функцій оператора підземних сховищ газу може виступати виключно держава самостійно або держава (не менше 51 % корпоративних прав) та підприємство, що належить та контролюється резидентами країн Європейського союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства", - йдеться у законопроекті.