Відповідний законопроект був прийнятий у першому читанні
Верховна Рада України підтримала за основу законопроект №4014а "Про внесення змін до Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі". За документ проголосували 286 парламентарів, передає кореспондент РБК-Україна.
Зокрема, пропонується внести зміни до Бюджетного кодексу України щодо утворення спеціального фонду у складі Державного бюджету України для фінансування дорожнього господарства за рахунок таких надходжень як:
1) акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів (крім акцизного податку, визначеного пунктом 6 частини першої статті 66 цього Кодексу);
2) акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів;
3) ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них;
4) плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні та інших.
Зазначається, що виокремлення джерел фінансування дорожнього господарства в окремий фонд допоможе забезпечити стабільне фінансування дорожнього господарства і дозволить запобігти направленню джерел фінансування дорожнього господарства на інші цілі.
Крім того, надходження державного дорожнього фонду передбачається також спрямувати на фінансування заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.
Разом з тим 275 нардепів підтримали за основу внесення відповідних змін до Бюджетного кодексу України, проголосувавши за законопроект №4015а.
Так, законом передбачено внесення змін до ряду статей Бюджетного кодексу України, спрямованих на виокремлення джерел фінансування дорожнього господарства в окремий Державний дорожній фонд у складі спеціального фонду держбюджету.
Передбачається, що з коштів Державного дорожнього фонду України 62% спрямовуються на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, 35% - на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, 3% - на фінансування заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.
Крім того, парламентарі підтримали скорочену процедуру підготовки обох законопроектів до другого читання. За таку пропозицію проголосували 229 нардепів.
Нагадаємо, в результаті реалізації експерименту на митниці за 8 місяців 2016 року митниці-учасниці експерименту направили на реконструкцію та ремонт доріг 854 млн грн.