Народні депутати підтримали у першому читанні законопроект № 1409 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації)". За відповідне рішення проголосували 247 нардепів з 226 мінімально необхідних.
Як заявив голова комітету Верховної Ради України з питань промислової політики і підприємництва, Віктор Галасюк, проект закону № 1409 йде в прив'язці до уже ухваленого Радою закону №1313.
"Проект закону дозволяє абсолютно легально передбачити, що економія в результаті енергоефективності не за рахунок бюджету, а за рахунок інвесторів, частина цієї економії може виводити інвестори більше, ніж протягом одного року. Адже, якщо ми не приймаємо закон, то все обмежується одним роком. Через це жоден інвестор не приходить до нас. Окупність таких енергетичних проектів з модернізації становить 3-5, а то й більше років", - повідомив Галасюк.
Він зазначив, що ці законопроекти напрацьовані при підтримці ЄБРР, USAID та інших організацій.
Зокрема законопроект пропонує ввести новий термін "довгострокове зобов'язання за енергосервісом"; надати право розпорядникам бюджетних коштів, в оперативному управлінні яких знаходяться будівлі, брати довгострокові зобов'язання за енергосервісом; визначити, що обсяг видатків на оплату енергосервісу на відповідний бюджетний період встановлюється законом про державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у складі бюджетних призначень відповідного головного розпорядника бюджетних коштів.
Документом також передбачається: зобов'язати головних розпорядників бюджетних коштів забезпечувати включення до бюджетних запитів обсягів довгострокових зобов'язань за енергосервісом; доповнити перелік матеріалів, які подаються разом з проектом закону про Державний бюджет України /проектом рішення про місцевий бюджет/, переліками та обсягами довгострокових зобов'язань за енергосервісом за бюджетними програмами до повного завершення розрахунків з виконавцями енергосервісу (зміни до статей 38 і 76 Кодексу); визначити, що довгострокове зобов'язання за енергосервісом у сумі фактичного скорочення видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв набуває статусу бюджетного зобов'язання (зміни до статті 48 Кодексу); визначити видатки на оплату енергосервісу захищеними видатками загального фонду державного бюджету; дозволити передавати до бюджету розвитку місцевих бюджетів (у тому числі з метою погашення відповідних місцевих запозичень до повного завершення розрахунків за такими запозиченнями) суму економії коштів, що виникає у результаті зменшення обсягів споживання комунальних послуг та енергоносіїв; віднести до повноважень органів державного фінансового контролю з контролю за дотримання бюджетного законодавства здійснення контролю за відповідністю взятих розпорядником бюджетних коштів довгострокових зобов'язань за енергосервісом затвердженим в установленому порядку умовам закупівлі енергосервісу.
Нагадаємо, сьогодні народні депутати підтримали у першому читанні законопроект № 1313, яким хоче надати право бюджетним установам укладати енергосервісні договори на 1 рік і більше.