Рада хоче звільнити НБУ від надання прогнозу валютного курсу
За відповідне рішення проголосували 267 нардепів
Верховна Рада України підтримала в першому читанні законопроект №2743 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо розвитку інституційної спроможності Національного банку України". За відповідне рішення проголосували 267 нардепів при 226 мінімально необхідних, передає кореспондент РБК-Україна.
Як раніше заявив перший заступник голови Національного банку України Олександр Писарук під час подання даного законопроекту в парламенті, цей законопроект тісно пов'язаний з законопроектом №2742 "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо розвитку інституційної спроможності Національного банку України", який був підтриманий Верховною Радою України у першому читанні і є структурним маяком програми розширеного кредитування МВФ.
"Основні принципові положення дві: перша з них пов'язана зі зміною механізму розподілу прибутку Національного банку. По-перше, передбачається спрямовувати прибуток Національного банку насамперед на поповнення резервів НБУ на рівні 10% грошово-кредитних зобов'язань. По-друге, заборонити авансове перерахування прибутку НБУ до бюджету і зробити його можливим тільки після затвердження фінансової звітності НБУ зовнішнім аудитором", - заявив Писарук у Верховній Раді.
За його словами, в разі ухвалення закону, таке перерахування буде мати місце з квітня по травень кожного року.
Друга норма, за словами Писарука, передбачає скасування імперативної норми, яка зобов'язує НБУ давати прогнози валютного курсу і прибутку НБУ під час бюджетного процесу.
"Це не означає, що НБУ відсторонюється від відповідальності за ці показники, ще тільки говорить про те, що ми намагаємося уникнути надмірного тиску на НБУ, який може призвести до того, що твін буде морально зобов'язаний дотримуватися цих показників, що може зробити залежною курсову політику", - сказав представник НБУ.
Так, законопроект, прийнятий у першому читанні ВРУ, пропонує скасувати норми Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) щодо:
- залучення Національного банку України до складання прогнозу державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетних періоди (зміни до частини першої статті 21 Кодексу);
- надання Національним банком Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету міністрів України прогнозних монетарних показників та інформації про розрахунок частини прогнозованого прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету (зміни до частини другої статті 33 Кодексу);
- передбачення у прогнозі держбюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди і проект Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період прогнозних показників валютно-курсової політики (зміни до частини першої статті 21 та частини четвертої статті 33 Кодексу).
Законопроектом також передбачається доповнити Кодекс положенням, згідно з яким частина прибутку до розподілу Нацбанку визначається і перераховується до державного бюджету після підтвердження зовнішнім аудитом та затвердження радою Нацбанку річної фінансової звітності та формування резервів НБУ в порядку і розмірах, визначених законом України "Про Національний банк України" (нова частина дев'ята статті 45 Кодексу).
При цьому, таке положення буде застосовуватися починаючи з формування проекту державного бюджету на 2016 рік. Нагадаємо, вчора парламент не підтримав цей законопроект. За відповідне рішення проголосували лише 221 нардеп при 226 мінімально необхідних.
Раніше 119 травня 2015 р. Верховна Рада України з другої спроби підтримала в першому читанні президентський законопроект №2742 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку інституційної спроможності Національного банку України".