Зупинка системи продажу квитків "Укрзалізниці" була викликана спробою дирекції відомства замінити діючу систему "Електронний квиток". Про це повідомив фінансовий аналітик Олексій Лупоносов, посилаючись на джерело, близьке до керівництва "Укрзалізниці".
За його словами, в рамках планових регламентних робіт 11 серпня з 13:05 до 13:30 відомство відключало автоматизовану систему керування пасажирськими перевезеннями.
Втім, як стверджує Лупоносов, "планові" 25 хвилин розтягнулися на п'ять годин.
"Був паралізований не тільки онлайн продаж квитків через сайт booking.uz.gov.ua, але і робота залізничних кас, у яких в цей день шикувалися натовпи незадоволених пасажирів. Деякі з них так і не змогли нікуди виїхати", - каже він.
За інформацією Лупоносова, такі незручності були викликані спробою дирекції УЗ запустити нову систему управління пасажирськими перевезеннями. Нинішня система експлуатується Головним інформаційно-обчислювальним центром залізниць (ГІОЦ УЗ).
Лупоносов також повідомив, що протягом п'яти годин систему так і не вдалося замінити - нове програмне забезпечення виявилося недієздатним, тому довелося повернутися до чинної працездатної системи ГІОЦ.
За його словами, останнім часом booking.uz.gov.ua із завидною регулярністю відбивається від масованих DDOS-атак. Напади хакерів почалися 6 серпня і були зупинені зусиллями служби підтримки системи "Електронний квиток".
Джерело пов'язує атаки на сайт з заявами чиновників УЗ про намір відмовитися від існуючого сервісу "Електронний квиток", яким керує ГІОЦ УЗ, і перейти на новий. Зокрема, каже співрозмовник, планується перейти на програмне забезпечення "сторонньої компанії", підконтрольної керівникам УЗ.
Нагадаємо, раніше про намір замінити систему заявляв в. о. начальника департаменту корпоративної інформатизації "Укрзалізниці" Богдан Карбань.