PwC: У I півріччі 2010 р. вартість угод M & A в світовій автомобільній галузі впала до 5-річного мінімуму
На ринку злиттів і поглинань (M & A) в світовій автомобільній галузі в I півріччі 2010 р. спостерігалося деяке зростання кількості угод, при цьому заявлена вартість угод впала до найнижчого рівня за останні 5 років, говориться в повідомленні компанії PricewaterhouseCoopers (PwC), передає РБК . Так, за 6 місяців 2010 р. було закрито 265 угод із заявленою вартістю 11,6 млрд дол
У зазначений період виробники автомобілів і постачальники комплектуючих продемонстрували велику активність на ринку злиттів і поглинань в порівнянні з I півріччям 2009 р. В основному активність проявляли компанії, які прагнуть або відокремити непрофільний бізнес, або зміцнити основні області своєї спеціалізації і вийти на нові ринки або залучити нових клієнтів. Між тим, значно знизилася кількість угод в категорії, яка включає роздрібну торгівлю, післягарантійне обслуговування, оренду/лізинг, оптовий продаж і т.д.
"Економічні умови призвели до зниження загальної активності і перемикання уваги учасників глобального ринку на менші за масштабом і більш спеціалізовані напрямки діяльності", - прокоментувала ситуацію партнер з надання послуг компаніям автомобільної галузі PwC Наталія Щербакова. Вона зазначила, що ринок злиттів і поглинань переходить до розробки і здійснення стратегій сталого зростання та створення вартості, направляючи значні зусилля на процеси реструктуризації, розпродажу активів і вливань капіталу. "Саме ці тенденції широко поширені сьогодні в Росії, і можна очікувати, що вони будуть зберігатися і в майбутньому", - підкреслила Н.Щербакова, додавши, що цьому буде сприяти прагнення світових постачальників автокомпонентів підтримати учасників ринку, які відкрили виробництво в Росії, і прагнення вийти на найбільших російських гравців для формування "критичної маси" обсягів виробництва.
Як наголошується, I півріччя 2009 р. на глобальному рівні характеризувалося незвично високою заявленою вартістю угод, що було пов'язано з проведенням операцій з викупу активів за ініціативою урядів і завершенням двох "мегаугод" (вартістю від 1 млрд дол.), розпочатих в 2008 р. За цей час на державні інвестиції і дві "мегаугоди" припало 21,8 млрд дол. з 31,6 млрд дол. загальної заявленої вартості угод. Оскільки масова реструктуризація практично завершилася, а кредитування в I півріччі 2010 р. здійснювалося дуже обережно, умови для таких "мегасделок" були несприятливими, це призвело до зниження загальної заявленої вартості угод на 63% щодо аналогічного періоду минулого року, говориться в повідомленні.
Розглядаючи ситуацію по регіонах, експерти відзначають, що якщо підприємства автомобільної галузі в Північній Америці займалися в основному питаннями оптимізації чисельності персоналу та оздоровлення компаній, то європейські компанії в цей період значно активізували свою діяльність на ринку злиттів і поглинань. Шість з десяти найбільших світових угод (56% заявленої вартості світових угод) були проведені європейськими покупцями.
Фахівці компанії відзначають, що на Азію, традиційно є регіоном з низькою часткою угод, припала найбільша частина світової заявленої вартості угод, більшість з яких проводилася покупцями в рамках міжнародних операцій. Заявлена вартість азіатських угод в I половині 2010 р. визначалася кількома великими угодами з участю автовиробників. "Проведення великих угод привело до того, що в Азії спостерігалося найбільш значне збільшення угод злиття і поглинання в порівнянні з I півріччям 2009 р., коли регіон характеризувався домінуванням вихідних угод", - відзначають експерти.
Партнер, керівник групи по супроводу угод злиття і поглинання PwС у Росії Майкл Кнолл вважає, що в найближчій перспективі основна частина ринку злиттів і поглинань в автомобільній галузі буде характеризуватися невеликою за обсягами точковою активністю. "У перспективі ми очікуємо реалізації більш крупних операцій в 2011 р., коли ситуація на ринку покращиться й посилиться конкуренція між його учасниками за світове лідерство", - сказав він.