Пряме врегулювання по ОСАЦВ: в Україні 5000 водіїв отримали виплату за місяць
У 2017 році українські водії стали отримувати страхові компенсації після аварій швидко і без стресу.
18 з 54 компаній, які продають поліси ОСАЦВ, запустили проект з прямого врегулювання збитків. У цих компаніях 4774 страхових випадків — 13,46% від загального числа справ — улагоджені за новим методом за 9 місяців. Власники транспорту залишилися задоволені результатом.
У чому користь для автомобілістів?
Головна відмінність нового методу в тому, що у водія є право вибору, де йому зручніше отримувати відшкодування — у компанії винуватця ДТП або в своїй страховій.
У першому випадку врегулювання страхових випадків відбувається за сценарієм, з яким знайомі тисячі українських автомобілістів. Клієнтові доводиться чекати виплату 3-4 місяці, а сума — менше, ніж вимагає заплатити СТО. Страховик при розрахунку компенсації враховує знос вузлів пошкодженої машини, що знижує розмір виплати потерпілому.
У другому випадку — при прямому врегулювання — люди отримали дві переваги:
- своїм клієнтам страховики не занижували суму компенсації. Реальна вартість ремонту незначно перевищує розраховується матеріальний збиток;
- страховики не затягували з виплатою. Найбільше людей порадувало, що кошти на їх рахунок переводилися швидко — в середньому по ринку за 24 дні.
Все, що потрібно зробити власникам транспорту для отримання таких переваг — придбати поліс страховика, який бере участь в проекті ПУ. Для цього не обов'язково відвідувати філія компанії — ОСАЦВ можна замовити в інтернеті з доставкою vuso.ua/osago.html.
При покупці поліса не треба укладати додаткових угод, збільшувати ліміт покриття або робити що-небудь ще. Новий сервіс не призвів до подорожчання полісів, в чому допоможе переконатися калькулятор ОСАЦВ.
Коли діє пряме врегулювання
Автомобілістам корисно знати, що не після будь-якої аварії можна отримати виплату "безпосередньо". У свою компанію водій має право звернеться, якщо обставини ДТП відповідають наступним умовам:
- При аварії зіткнулися два транспортних засоби.
- Рішення суду або оформлення європротоколу, які однозначно встановлюють провину одного водія і невинність іншого.
- У момент аварії винний і потерпілий водії володіли діючими полісами компаній, які беруть участь у проекті ПУ.
- Пошкоджений тільки транспорт, а життя та здоров'я водіїв та пасажирів не постраждали.
При порушенні навіть однієї з умов потерпілий буде отримувати компенсацію за стандартним сценарієм — в СК винуватця ДТП. Наприклад, якщо на дорозі зіткнулися 3 машини, потерпілий вимагає сплатити йому лікування або винуватець аварії купив поліс у компанії, яка не застосовує ПУ.
Перспективи проекту
Через рік після старту проекту його статус не змінився. Частина з страховиків не поспішають впроваджувати новий сервіс для своїх клієнтів. Протягом року до проекту приєдналися ще дві компанії і кількість учасниць збільшилася до 18. Оскільки в Закон про ОСАЦВ не внесені поправки, щоб зробити ПУ обов'язковим для всіх, майбутнє проекту на цьому етапі залежить від водіїв. Зростання продажів полісів у компаній, які покращують сервіс для клієнтів, буде зрозумілим сигналом для страховиків, які не підтримали проект ПУ. І чим більше компаній приєднаються до цього проекту, тим більше страхових випадків буде залагоджена без стресу і затягувань виплат для водіїв.