Парк железнодорожных вагонов нужно обновлять, но необходимо это делать постепенно, чтобы не спровоцировать дефицит вагонов и коллапс на рынке перевозок.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на заяву керівника Аналітичного центру розвитку ринкової економіки СМD Ukraine Ігоря Гужви.
"Рухливий склад, його треба, безумовно, оновлювати. Тому що це безпека - раз. Два - оновлення складу, це збереження наших транспортних магістралей, де рейки прокладені. І коли вони виходять з ладу, вагон сам за собою може пошкодити інші вагони, може пошкодити транспортну колію, ці рейки", - пояснив Гужва.
Проте експерт наголосив: заміна списаних вагонів на нові має відбуватися поетапно. Адже списання їх десятків тисяч через вік, як це пропонує зробити Мінінфраструктури, може спровокувати дефіцит вагонів. Тому, на його думку, вагони, що перебувають у нормальному технічному стані, мають експлуатуватися далі. А непридатні - замінюватися на нові.
"Йдеться про поетапне зняття з експлуатації та заміщення на нові. Тобто ті вагони, які придатні, але їх потрібно ремонтувати - ремонтувати. А ті, які вже повністю непридатні - списувати і вводити нові. Ось така поетапна еволюція має статися", - розповів Гужва.
Нагадаємо, МІУ в рамках проекту "Велике будівництво на УЗ" пропонує списати вантажні вагони та побудувати нові на українських вагонобудівних заводах. Вартість проекту - понад 100 млрд грн.
Проти списання вагонів виступили понад 200 українських компаній та асоціацій: вони підписали "Антимеморандум" і закликали владу не допустити списання вагонів, адже через цей проект бізнес та УЗ втратять мільярди, а отримають користь на ньому лише кілька людей-власників вагонобудівних заводів.
Раніше економіст Борис Кушнірук заявив, що примусове оновлення залізничних вагонів, яке ініціює Мінінфраструктури, збагатить олігарха Ігоря Коломойського та призведе до серйозних проблем для "Укрзалізниці".