ua en ru

Проект російського авіапрому Sukhoi Superjet опинився на межі дефолту

Виробник літаків ЗАТ "Цивільні літаки Сухого" (ГСС) накопичило 2 млрд дол боргів і порушило ковенанти по кредитах. Таким чином головний проект російського авіапрому - Sukhoi Superjet - опинився на межі дефолту, пише "Комерсант".

Борг перед ВЕБом (більше 600 млн дол.) може бути погашений акціям ГСС або ВАТ "Сухий", а перед іншими кредиторами - облігаціями на 1 млрд дол під держгарантії.

Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) і ВЕБ обговорюють способи фінансового оздоровлення обтяженого боргами ЗАТ "Цивільні літаки Сухого" (виробник літаків Sukhoi Superjet), розповіли виданню два джерела, знайомі з ходом переговорів. У консультаціях беруть участь профільні міністерства. "Проблему треба вирішувати до кінця року, інакше ГСС доведеться оголошувати дефолт за кредитами", - пояснив один з джерел видання.

ГСС вже зараз знаходиться в стані, близькому до дефолтного, - кредиторська заборгованість компанії на початок року досяг 2,1 млрд дол (з них 300 млн дол - перед пов'язаними сторонами). Детально структура боргу не розкривається, але у звітності ГСС йдеться, що в 2012 р. компанія порушила умови обслуговування кредитів, узятих в ЄБРР, і ковенанти за зобов'язаннями перед банками WestLB і ВТБ. ГСС вдалося домовитися про те, що до кінця 2013 р. банки не вимагатимуть дострокового погашення позик, але до цього часу компанії необхідно вирішити свої фінансові проблеми.

У 2012 р. ЗАТ ГСС продало 12 літаків Sukhoi Superjet (SSJ), в 2013 р. планується продати 27. Виручка компанії за МСФЗ у 2012 р. - 198 млн дол., збиток - понад 111 млн дол. 71,99% і 3% акцій ЗАТ ГСС належать входять в ОАК ВАТ "Сухий" і ОКБ "Сухой", 25% плюс 1 акція - World Wings SA (Структура італійської Finmeccanica).

Джерела видання розповіли, що обговорюється варіант, конвертації 600 млн дол. боргу ГСС перед ВЕБом в акції ЗАТ або його акціонера - ВАТ "Сухой". Найімовірніше друга схема, запевнять один зі співрозмовників "Комерсант". Вона привабливіше для ЗЕБа, оскільки ВАТ "Сухой" на відміну від ГСС прибутково. Воно володіє акціями та інших підприємств, у тому числі виробників військових літаків, а також 49% SuperJet International (51% - у Finmeccanica), яка займається просуванням і поставками SSJ за кордон. У ОАК 87% акцій ВАТ "Сухий", решта - у Росмайна.

Для розплати з рештою кредиторів ГСС планує випустити облігації на 0,6-1 млрд дол. під держгарантії. Але при цьому компанія просить додаткової підтримки держави на програму SSJ. Так, пропонується перерозподілити кошти, закладені в ФЦП на запуск виробництва вантажного Ан-70, на користь проекту SSJ NG. Йдеться приблизно про 10,7 млрд руб. Є варіант додаткової субсидії для ГСС з боку ЗЕБа на суму близько 15 млрд руб. Ці кошти, за словами співрозмовника видання, можна виручити від продажу ВЕБом 5% акцій EADS (головна структура Airbus SAS), які ВЕБ купив в 2007 році у ВТБ. За вчорашніми котируваннями весь пакет коштував близько 68,6 млрд руб., тобто мова може йти про продаж лише частини пакета.

У ОАК і ВЕБе від коментарів відмовилися. Джерело, близьке до ОАК, сказав, що переговори про реструктуризацію боргів ГСС тривають, йде діалог і з World Wings SA, рішення буде прийматися з урахуванням її позиції. Джерело, близьке до ЗЕБу, зазначив, що схема поки викликає сумніви, в держкорпорації не надто зацікавлені в її реалізації в такій формі, в тому числі в частині продажу акцій EADS. У World Wings S.A. не відповіли на запит. У EADS не коментують дії акціонерів.