Проект підвищення тарифів на вантажні перевезення в Україні може бути прийнятий протягом лютого 2011 р., - гендиректор "Укрзалізниці"
Проект підвищення тарифів на вантажні перевезення в Україні може бути прийнятий протягом лютого 2011 р. Про це в інтерв'ю виданню "Комерсант-Україна" заявив генеральний директор "Укрзалізниці" Михайло Костюк.
"Проект підвищення тарифів пройшов узгодження в декількох міністерствах. Думаю, протягом місяця його приймуть. Ми не вперше переглядаємо тарифи, і зараз кількість противників цієї ініціативи не є критичним. У компаніях, які виступають проти підвищення, не розуміють специфіки залізничного бізнесу. Але більшість усвідомлює, що якщо ми зараз не збільшимо вартість перевезень, то ні до чого доброго це не призведе. Дійде до того, що кількість вагонів у парку буде недостатньою для забезпечення необхідного обсягу перевезень. Наші тарифи в декілька разів нижче, ніж в інших країнах - наших партнерах, і ми не можемо далі демпінгувати", - заявив М.Костюк.
Говорячи про те, чому "Укрзалізниця" не може відмовитися від збиткових перевезень, він зазначив: "На багатьох маршрутах немає альтернативи залізничному транспорту. Крім того, як я вже говорив, залізні дороги рятують автомобільні - важкі фури можуть розбити регіональну дорогу всього за один сезон. Потрібно розуміти, що ми не самовдоволені транспортники: нам не імпонує те, що через наші низькі тарифи на перевезення, наприклад, піску, не працюють річкові маршрути. Низькі тарифи призводять і до того, що перестають розвиватися офіційні автоперевізники. Замість цього в галузі працюють приватники з демпінговими тарифами".
Також, за словами М.Костюка, розрив між тарифами на перевезення різних видів вантажів скорочений не буде. "Зрозумійте, перевезення дорогого вантажу вимагає великих витрат. Наприклад, газ є вантажем підвищеної небезпеки, для нього використовується спеціальний рухомий склад, застосовуються додаткові заходи безпеки. Інший приклад - перевезення щебеню, яке для нас практично збиткове. Або цукрових буряків за маршрутом Тернопіль-Ланівці: там, крім буряка, нічого не перевозиться, але державі вигідно в сезон врожаю везти її залізницею, не розбиваючи автомобільні (дороги)", - заявив він і додав, що істотного зростання вантажоперевезень у 2010 р. не буде: "Розраховуємо на 10%. На жаль, у минулому році ми скоротили транзит".