Проект ліцензійних умов Мінфіну створений під УНЛ, - АМКУ
За словами Загребельської, у випадку схвалення проекту Мінфіну всі лотереї можуть опинитись в "офшорних руках" УНЛ
Всі лотереї можуть опинитись в "офшорних руках" компанії "Українська національна лотерея" (УНЛ) у випадку ухвалення проекту ліцензійних умов, запропонованого Міністерством фінансів. Про це в коментарі РБК-Україна сказала державний уповноважений Антимонопольного комітету України (АМКУ) Агія Загребельська.
Зокрема, за словами Загребельської, проект ліцензійних умов пропонує навести лад на ринку фактично двома заходами: продажем ліцензій та застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.
"Щодо продажу ліцензій, то дійсно Мінфіном в державний бюджет на 2018 рік закладено 2 млрд грн надходжень від лотерейних операторів. Міністерство зазначило, що такий розрахунок зроблено з огляду на те, що ліцензії повинні отримати мінімум два оператори", - сказала вона.
При цьому насправді, запевняє Загребельська, у проекті Ліцензійних умов вказано, що отримати ліцензію зможуть лише ті компанії, що мають досвід роботи на українському лотерейному ринку не менше 10 років.
"Це означає, що жоден світовий лідер лотерейного ринку не зможе навіть спробувати зайти в Україну. Взагалі коло потенційних учасників зводиться до трьох компаній: УНЛ, МСЛ та Патріот. До двох з трьох компаній застосовано санкції, і згідно проекту Ліцензійних умов це виключає можливість отримання ними ліцензій. Залишається лише один можливий учасник ринку, який зможе виконати умови Мінфіну – це УНЛ", - сказала Загребельська.
На її думку, твердження Мінфіну про те, що ліцензійні умови дозволять державним банкам отримати ліцензії, не призведе до конкуренції на ігровому ринку.
"За результатом прийняття Ліцензійних умов у запропонованій Мінфіном редакції ліцензію з високою ймовірністю отримає виключно один оператор УНЛ, власники якого зареєстровані в офшорній зоні. Та жодна інша компанія, не дивлячись на наявність у неї світового досвіду та репутації на цьому ринку, не зможе займатись в Україні таким видом діяльності", - переконана Загребельська.
Також вона прокоментувала запропонований Міністерством інструмент контролювати миттєві лотереї за допомогою реєстраторів розрахункових операцій.
"Історія цього питання має коріння у 2012 році. Саме тоді на нормативному рівні було закріплено, що використання електронної системи прийняття ставок є обов’язковим для всіх видів лотерей, крім миттєвих - тобто саме тих, під які маскуються гральні автомати", - каже Загребельська.
За її словами, електронна система прийняття ставок дозволяє контролюючому державному органу, що підключений до неї, в режимі онлайн бачити, що відбувається у того чи іншого оператора, обсяг проданих лотерейних білетів, призовий фонд тощо.
"Зазначений механізм контролю випробуваний у всьому світі та прийнятий як один з найефективніших інструментів контролю такого виду бізнесу. Натомість, розуміючи це, Мінфін не передбачив використання для миттєвих лотерей саме цієї системи, а залишив реєстраторів розрахункових операцій, в яких від волі касира залежить, чи будуть всі отримані готівкові кошти проведені з дотриманням правил оподаткування чи ні", - вважає Загребельська.
Проект Мінфіну, на її думку, не вирішує проблеми навколо лотерейного ринку. "Крім того, що за результатом його прийняття всі лотерії та псевдолотереї можуть опинитись в одних офшорних руках", - додала Загребельська.