Продажі слабоалкогольних напоїв в Україні у 2014 р. скоротилися на 12,4%
Обсяги продажів слабоалкогольних напоїв (САН) в Україні за підсумками 2014 склали 9,2 млн дал, що на 1,3 млн дал нижче, ніж у 2013 році (-12,38%). Про це йдеться в аналітичному звіті Держстату і оцінках експертів Національного об'єднання виробників алкогольних коктейлів ("НОВАК"), повідомили в прес-службі об'єднання.
Зниження обсягів продажів ринку САН в чому пов'язане із загостренням ситуації в Криму і на сході України. На цих територіях падіння САН перевищило 30%, через що загальний ринок країни втратив близько 10% обсягів. Відсутність довгострокової стратегії по зміні акцизних ставок і непродумані законодавчі ініціативи (як то неодноразове підвищення ставок акцизного податку протягом року) також стали причиною падіння обсягів продажів галузі.
При цьому 85% українського ринку САН займають два найбільших гравця - група компаній "Нові Продукти" і ЗАТ "Оболонь". За статистичними даними Держстату, в 2014 році більше 60% ринку слабоалкогольних напоїв у натуральному належало продукції ГК "Нові Продукти", що дозволяє говорити про цю компанію як про беззастережне лідері ринку САН як в натуральному, так і в грошовому вираженні. Так, велика частка ринку (30,6%) належить напоям REVO, а частка напоїв виробництва ЗАТ "Оболонь", за підсумками 2014 року, становить 28,1%.
За прогнозами експертів, обсяг ринку САН в 2015 році при збереженні сформованої ситуації складе 8,6 млн дал. При цьому, якщо підвищення податкового тиску на галузь САН збільшиться, це може призвести до негативних наслідків - зниження кількості гравців ринку, зупинки виробництва, догляду бізнесу в тінь і, як наслідок, скорочення доходів бюджету.
Нагадаємо, продажі слабоалкогольних напоїв в Україні в січні-серпні 2014 знизилися на 9%.
Напередодні, 3 березня, державне підприємство "Укрспирт" трохи знизив ціну на спирт після його подорожчання.