Приватизація морських портів, як моделі єдиного майнового комплексу, повинна складатися з декількох етапів. Так прокоментував пропозицію Мінтрансзв'язку про приватизацію морських портів президент компанії «Пласке» Олег Платонов.
«На сьогоднішній день в українському законодавстві приватизація портів не передбачена, - сказав він. - Єдиним можливим способом співпраці є державно-приватне партнерство».
За словами експерта, для реальної приватизації портів і інших об'єктів транспортного процесу необхідно пройти декілька етапів. Перша стадія - це розділення адміністративно-регуляторної, наглядової і комерційно-господарюючої діяльності. Другий ступінь - це корпоратизація або можлива передача в концесію.
«В принципі, роздержавлення транспортних організацій - це цивілізована міжнародна практика державно-комерційного партнерства. Приватизація морських портів може сприяти ефективному управлінню і чіткому розподілу відповідальності між інвесторами і різними органами державного контролю і управління», - сказав О.Платонов.
Експерт відзначив, що в країнах Західної Європи і США порти знаходяться в державній власності, проте законодавчих перешкод для приватних інвестицій там не існує, робота там грунтується на базі державно-приватного партнерства. Він додав, що в РФ всі порти корпоратизовані і перетворені у ВАТ, і такий підхід дозволяє прозоро залучати інвесторів шляхом продажу частки в статутному фонді.