Припинення роботи японських заводів може завдати шкоди автомобілебудівній галузі в Європі та Америці
Катастрофа в Японії завдала серйозного удару по автомобілебудівній галузі в глобальному масштабі. Справа не тільки в припиненні роботи японських заводів Toyota, Honda, Nissan (число авто, які не зійшли з їх конвеєрів, досягло 1,2 млн). Згідно з дослідженням IHS Automotive, від землетрусу і цунамі в Японії постраждали десятки фірм-постачальників автокомпонентів для виробників у Європі та Америці, пише РБК daily з посиланням на Reuters.
Майже всі види комплектуючих поставляються зараз з Японії безпосередньо на конвеєр, а практика створення складських запасів уже майже не використовується. Багато провідних автомобільних компаній світу, наприклад, залежать від поставок японської електроніки. Зокрема, фірма Denso є постачальником Toyota (в тому числі її заводів у США), GM, Mazda і Jaguar; концерн Fujitsu забезпечує Ford, Subaru і Toyota; а продукцію Aisin SW отримують Audi, GM і Toyota. У зв'язку з цим експерти з великою стурбованістю відзначають перебої в роботі, зокрема, концерну Panasonic.
Згідно з даними журналу Automotive News, американські заводи Toyota отримують 20% комплектуючі безпосередньо з Японії. Офіційний представник Toyota Deutschland підтвердив, що якщо пауза у постачанні комплектуючих з Японії затягнеться, то дефіцит певних автокомпонентів виникне і в Європі.
Про кризу дефіциту комплектуючих повідомили навіть в компанії Mazda, хоча її заводи знаходяться далеко на заході від епіцентру землетрусу. А в штаб-квартирі Suzuki в Хамамацу, розташованій в 500 км від Токіо, підтвердили, що отримати точну інформацію про стан справ у своїх постачальників і дилерів їй дуже важко.