Підвищення цін на паливо та товари, а також зниження рівня довіри покупців можуть серйозно зіпсувати статистику американським компаніям. За підрахунками Bloomberg, чистий прибуток на акцію компаній, що входять в індекс S&P 500, за другий квартал виросла всього на 13%. Це найскромніша прибавка із закінчення фінансової кризи, повідомляє РБК daily.
"У наступні декілька кварталів ми не побачимо яскравих злетів. Споживчі витрати трохи скоротилися через високі ціни на нафту. Також відзначається падіння довіри серед покупців", - вважає менеджер Pioneer Investment Managemen Джон Кері. У 2010 році прибуток провідних компаній зріс на 37%, але за підсумками цього року, за прогнозами, збільшиться всього на 19%, а в 2012-му - на 14%.
Щоб підняти продажі на внутрішньому ринку, американські автовиробники підняли ціни на продукцію і різко знизили кількість пропозицій по знижках. "Ми більше очікуємо підвищення цін, ніж нових пропозицій. Економіка США зараз знаходиться в стадії стагнації, попит у другій половині року може розчарувати, так що ми стежитимо за цінами", - вважає аналітик нью-йоркського підрозділу Citigroup Ітей Мікаеля.
Підвищення цін на свої товари грає на руку General Motors: прогнозований прибуток зросте до 2,08 млрд дол., тоді як виручка збільшиться на 9,2%, до 36,2 млрд дол. Однак ця схема ціноутворення, схоже, не дуже підходить концерну Ford. За попередніми підрахунками, компанію очікує падіння прибутку на 19%, до 2,15 млрд дол., тоді як продажі знизяться на 8,5%, до 32,1 млрд дол.
Страждають і найбільші національні рітейлери. Хоча торгові мережі відзначають, що покупці охочіше стали розлучатися з грошима, однак різке скорочення витрат уряду і зростання цін на пальне можуть негативно позначитися на настрої простих американців. "Упевненість споживачів похитнулася. Рівень довіри менший, ніж рік тому, вони зіткнулися зі злиднями, додайте до цього те, що подорожчав бензин, збільшення податкового навантаження, невпевненість в тому, що завтра вони ще збережуть свої робочі місця", - зазначив генеральний директор Tesco Філіп Кларк. За прогнозами, чистий дохід мережі ресторанів швидкого обслуговування McDonald's за минулий квартал зможе додати 9% проти 11% в першому, в той час як найбільший ритейлер Wall-Mart швидше за все відзвітує про прибавку прибутку на 5%.
Провідних авіаперевізників від падіння прибутку рятують тільки традиційний ажіотаж на квитки під час літніх канікул і високі тарифи. Сумарний прибуток шести найбільших авіакомпаній США склав близько 1,2 млрд дол., незважаючи на зростання вартості палива на 47% за квартал.