Під час будівництва та реконструкції аеропорту "Бориспіль" використано неефективно та з порушенням законодавства 3,7 млрд грн. Про це йдеться в повідомленні Рахункової палати.
"Рахункова палата провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету на розвиток міжнародного аеропорту "Бориспіль" у 2009-2012 роках і констатувала, що державна програма його розвитку до цього часу відсутня. Фінансування будівництва та реконструкції аеропорту за рахунок бюджетних коштів протягом зазначеного періоду здійснювалося в межах Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу", - йдеться в повідомленні Рахункової палати.
Зазначається, що прогнозні показники заходів цієї програми (у тому числі їхня кількість і вартість) постійно змінювались без належного нормативно-правового та фінансового обґрунтування, практично в ручному режимі. При цьому жодного разу не враховано реальних потреб ринку авіаперевезень.
Мінінфраструктури (до липня 2012 року - Мінтрансзв'язку) та Укрєвро-інфрапроект як головні розпорядники бюджетних коштів за цим напрямом не залучали приватних інвестицій. У результаті єдиним джерелом фінансування розвитку аеропорту стали кошти держбюджету та кредит Японського банку, взятий під гарантії уряду ще у 2005 році.
Аудитом встановлено, що через недостатній контроль з боку зазначених установ 3,7 млрд грн були використані неефективно та з порушенням законодавства. Наприклад, необґрунтоване коригування проекту будівництва термінала "D" шляхом збільшення його пропускної спроможності вдвічі та будівництво в ньому окремої зони для VIP-персон призвели до збільшення боргових кредитних зобов'язань аеропорту на 2,6 млрд грн. Тим часом для обслуговування VIP-персон та офіційних делегацій вистачало потужностей термінала "С".
"Масштабні інвестиції, спрямовані на розвиток аеропорту, виявилися економічно необґрунтованими. Після проведення в Україні чемпіонату Євро-2012 завантаженість аеропорту становить лише 32%. Вартість перевезень зростає, а конкурентоспроможність аеропорту, який належить до об'єктів, що мають стратегічне значення для економіки країни, забезпечує близько 65% авіаційних пасажирських перевезень країни, у тому числі 62% міжнародних, знижується", - зазначає Рахункова палата.
Колегія Рахункової палати зауважила, що така ситуація створює ризики непогашення аеропортом кредитних зобов'язань, які на сьогодні становлять близько 4,3 млрд грн. Надалі це може призвести до перекладання цих зобов`язань на державний бюджет.
Читайте також: Термінал F аеропорту "Бориспіль" буде закритий через нестачу коштів на обслуговування, - джерело