Підготовка умов конкурсу та прийняття рішення про його проведення проводились кулуарно
Представники малого бізнесу закликають відмінити в Києві інвестиційний конкурс з залучення інвесторів до реалізації проекту "Комплекс заходів з благоустрою та облаштування зупинок громадського транспорту в місті Києві". Про це повідомляє ТСН.
22 грудня 2017 року Київська міська державна адміністрація через газету "Хрещатик" оголосила про проведення інвестиційного конкурсу "Комплекс заходів з благоустрою та облаштування зупинок громадського транспорту в місті Києві". На конкурс виставлено 994 зупинки (28 лотів), із яких половина ввійшла в три мега-лоти, де зібрані найбільш комерційно привабливі зупинки.
Підготовка умов конкурсу та прийняття рішення про його проведення проводились кулуарно, без публічних обговорень, без залучення громадськості та зацікавлених сторін.
Крім того, при підготовці зазначеного конкурсу відповідальні підрозділи Київської міської державної адміністрації не врахували інтереси представників малого та середнього бізнесу і прийняли рішення демонтувати 872 зупинкових комплекси існуючих інвесторів.
На прес-конференції, яка пройшла 16 січня 2018 р. в УНІАН, Сергій Корнієвський, Президент Асоціації "Спілка інвесторів транспортної інфраструктури міста Києва", розповів, що на пропозицію призупинити проведення конкурсу та провести переговори щодо врегулювання даного питання з існуючими власниками зупинкових комплексів Київська міська державна адміністрація не реагує. Тому було вирішено донести позицію підприємців до керівництва КМДА через засоби масової інформації. За його думкою, дії структурних підрозділів КМДА, відповідальних за організацію і проведення зазначеного інвестиційного конкурсу, є некваліфікованими та порушують права підприємців. Представники малого бізнесу не в змозі профінансувати запропоновані мега-лоти, які заявлені на конкурсі.
Сергій Доротич, Голова Громадської ради при Державній регуляторній службі України, відмітив, що перелік лотів дивно сформований. "Зазначене рішення було прийнято, на наше переконання, на користь певних третіх осіб. Чому пішли шляхом формування великих лотів? За логікою, щоб отримати максимальну ціну, треба продавати якомога більше лотів. Повинна бути дотримана процедура про регуляторну політику. Такі рішення вбивають інвестиційний потенціал міста Києва. У інвестора немає ніякої впевненості, що правила не змінять у майбутньому", - сказав він.
Андрій Забловський, керівник секретаріату Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України, зазначив, що необхідно призупинити проведення оголошеного інвестиційного конкурсу. А також заборонити демонтажі зупинкових комплексів, які були встановлені за умовами інвестиційних договорів з КП "Київпастранс". Пропонується створити робочу групу із напрацювання альтернативних умов інвестиційних конкурсів із включенням представників громадських організацій та власників зупинкових комплексів. Новий інвестиційний конкурс провести на підставі умов, напрацьованих робочою групою та погоджених всіма зацікавленими сторонами.
Асоціація "Спілка інвесторів транспортної інфраструктури міста Києва" звернулась від імені підприємців до Київського міського голови Віталія Кличка з приводу незаконної ситуації, яка склалась в місті Києві при проведенні інвестиційного конкурсу "По залученню інвестора до здійснення комплексу заходів з благоустрою та облаштування зупинок громадського транспорту в місті Києві", з вимогами:
- призупинити проведення оголошеного інвестиційного конкурсу і перенести терміни його проведення на друге півріччя 2018 р.;
- заборонити демонтажі зупинкових комплексів, які були встановлені за інвестиційними договорами з КП "Київпастранс";
- створити робочу групу з напрацювання альтернативних умов інвестиційних конкурсів із включенням представників громадських організацій та власників зупинкових комплексів;
- провести новий інвестиційний конкурс на підставі умов, напрацьованих робочою групою та погоджених всіма зацікавленими сторонами;
- при підготовці нових умов конкурсу обов’язково врахувати, щоб у існуючих власників зупинкових комплексів було першочергове право на перобладнання зупинок конструкціями сучасних архітипів.