Кабінет міністрів України сьогодні, 13 листопада 2013 р., ухвалив проект закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення Державного дорожнього фонду". Документом, зокрема, доповнено перелік джерел фінансування робіт з будівництва та ремонту автошляхів, повідомляє прес-служба Мінінфраструктури.
Окрім надходжень від акцизного збору та ввізного мита на нафтопродукти, акцизного збору та ввізного мита з імпортованих на митну територію України транспортних засобів та шин до них відтепер Державний дорожній фонд зможе наповнюватися відрахуваннями від сплати за проїзд великоваговими автомобілями.
Як зазначив віце-прем'єр-міністр Олександр Вілкул, гроші, отримані від власників великовантажного автотранспорту, мають спрямовуватися винятково на утримання та ремонт автомобільних доріг.
"Це в інтересах самих вантажоперевізників. Адже ремонти сучасних вантажівок внаслідок їзди поганими дорогами - справа значно дорожча, ніж помірна сплата за користування якісними автошляхами. Така компенсація - поширена ефективна європейська практика. І в цьому випадку, як і у законодавстві в цілому, Україна застосовує успішний досвід Європи", - сказав Вілкул.
Розмір та порядок справляння плати за проїзд великотоннажних автомобілів визначатиме Кабінет міністрів України.
Міністр інфраструктури Володимир Козак наголосив, що кошти з Державного дорожнього фонду отримуватимуть обласні адміністрації та "Укравтодор", між якими буде розподілено функції відповідальності за дороги державного значення.
"Укравтодор" та місцева влада визначатимуться із об'єктами, які першочергово потребують оновлення, а наявність Державного дорожнього фонду дозволить організувати стабільне фінансування, оскільки кошти, що надійшли і від акцизного збору, і від сплати за проїзд вантажівками, виділятимуться безпосередньо на заплановані ними дорожні роботи", - сказав Козак.