Урядова комісія США: Відповідальність за катастрофу в Мексиканській затоці несуть BP, Halliburton і Transeocean
Вина за аварію на буровій платформі Deepwater Horizon і розлив нафти в Мексиканській затоці розділена між BP, Halliburton і Transeocean. Про це говориться в підсумковому звіті урядової комісії США, опублікованому на сайті Бюро з управління морськими енергетичними ресурсами.
У підсумковому звіті повторюються раніше опубліковані дані, результати перевірок і свідчення, згідно з якими відповідальність несуть британська компанія BP, що володіла платформою і нафтовим родовищем "Маккондо" на правах оренди, швейцарська Transocean, яка є власником родовища, і американська Halliburton, що займалася ліквідацією наслідків аварії. При цьому особливо підкреслюється вина BP і Transeocean, які допустили грубі порушення при веденні бурових робіт і організації праці на платформі, що коштувало життя 11 людям. На Halliburton поклали відповідальність за неякісне проведення розрахунків, а також погану організацію робіт з цементування витоку, що, у свою чергу, призвело до розливу в море більше 4 млн бар. нафти.
Першопричиною аварії названі "систематичні прорахунки в управлінні буровими роботами, ризиковані дії керівництва і відсутність належного контролю техніки безпеки".
Збиток від аварії фахівці оцінюють в десятки млрд дол. В рамках виплат компенсацій та інших фінансових витрат тривають судові розгляди між компаніями. У квітні 2011 р. BP подала позов про стягнення з Transocean 40 млрд дол., оскільки до цього компанія поодинці покривала всі роботи, а крім цього, несла репутаційні втрати. Міністерство юстиції США подало позов до дев'яти компаній, у тому числі до BP, з метою стягнути компенсацію за збиток, нанесений екології.
Нагадаємо, що нафтова катастрофа біля узбережжя США почалася 20 квітня 2010 р. з вибуху метану на платформі Deepwater Horizon, яка перебувала під управлінням BP. В результаті НП загинули 11 робочих платформи. Через два дні платформа затонула, а з пошкодженої свердловини на глибині 1,5 км почала витікати нафта. У середині липня витік вдалося зупинити, проте за час аварії у води Мексиканської затоки вилилося близько 4 млн бар. нафти. На сьогоднішній день BP витратила вже 8 млрд дол. на ліквідацію наслідків екологічної катастрофи та компенсації потерпілим. За оцінками аналітиків, аварія в кінцевому рахунку обійдеться BP в десятки млрд дол.