ua en ru

Поява нового причалу в Іллічівському порту паралізує роботу підприємства, - експерти

Рішення Іллічівської міськради передати ділянку акваторії "Іллічівського морського торговельного порту" в оренду приватній структурі для будівництва нового вантажного пірса може ускладнити швартування суден до існуючих причалів. Про це повідомили в "Чорноморндіпроект", який займався проектуванням Іллічівського порту.

"Є ризик, що в ході реалізації даного проекту та подальшої експлуатації цього причалу виникнуть технічні проблеми", - зазначили в науково-дослідному інституті. У "Чорноморндіпроект" підкреслили, що пірс може заважати сформованій практиці судноплавства.

Крім того, існує ризик порушення безпеки судноплавства та зміни гідрологічного режиму акваторії. Будівництво нового об'єкта також може змінити рельєф дна акваторії порту, що спричинить за собою зростання витрат на днопоглиблювальні роботи. Збільшення глибини біля причалу всього на метр може коштувати кілька десятків мільйонів гривень. Питання замулювання зараз стоїть особливо гостро. "Іллічівський порт" вже багато років втрачає свої конкурентні позиції: він програє по глибинам основним закордонним конкурентам - румунському порту "Констанца" і російському "Новоросійську".

У свою чергу, будівництво пірсу в Іллічівському порту зробить скрутним поглиблення акваторії до заявлених 15-17 метрів, оскільки для цього необхідний виніс причалів на кілька метрів у море.

Таким чином, реалізація схваленого чиновниками проекту може дорого обійтися всім: порту, стивідорам і працівникам порту.

Іллічівськ буде втрачати від зниження суднозаходів, тому що втратить портові збори. Мова йде про мільйони доларів, оскільки проводка тільки одного судна класу Panamax або Сapesize коштує 80-100 тис. доларів США. Стивідори втратять на вантажообігу.

Згідно з тарифами, вони заробляють 2,5-4,5 долара США за перевалку кожної тонни вантажу. Падіння вантажообігу на 1 млн тонн може призвести до недоотримання 5 млн дол. США доходів стивідорів. Від цього постраждають працівники порту. Їх заробітки безпосередньо залежать від обсягу робіт.

Як повідомлялося, в червні 2013 року Іллічівська міськрада вирішила передати частину акваторії Іллічівського морського торговельного порту" в оренду приватній структурі - ТОВ "Іллічівський зерновий порт" для розміщення, експлуатації та обслуговування об'єкта транспортної інфраструктури - вантажного пірса. Керував цим процесом особисто нинішній мер Іллічівська, а донедавна член Партії регіонів Володимир Хмельнюк.

Незважаючи на те, що право розпорядження акваторією державних портів належить Кабінету міністрів.

ДП "Іллічівський морський торговельний порт" - один з найбільших в Україні портів, що спеціалізується на перевалці генеральних, наливних, насипних і навалочних вантажів. Його потужності дозволяють щорічно перевалювати понад 32 млн тонн вантажів.