ua en ru

Підвищенням акцизів Міненерго та уряд стимулюють виробництво та імпорт палива низької якості, - експерт

Уряд в цілому та Міненерго зокрема не зацікавлені в тому, щоб піднімати вимоги до якості нафтопродуктів, які виробляються в Україні. Таку думку РБК-Україна озвучив директор енергетичних програм центру "Номос" Михайло Гончар.

Замість цього, в Кабміні планують підвищення акцизів на пальне, що призведе до зростання ціни бензину та дизелю на 1,5-2 грн за літр.

Нагадаємо, як повідомляється з посиланням на джерело в Міндоходів, у січні-березні 2013 року надходження з акцизів на бензини і дизпаливо у держбюджет знизилися на 36,2% (949,68 млн грн) порівняно з аналогічним періодом 2012 року - до 1,68 млрд грн.

Найбільше недорахування припадає на бензини. У І кварталі до бюджету з нього надійшло 1,12 млрд грн акцизного збору, що на 41,7% (803,17 млн грн) менше, ніж у 2012 р. Надходження акцизу з дизпалива знизилося на 21,02% (146,5 млн грн) - до 550,5 млн грн.

За ініціативою "Укравтодору" Кабмін збирається суттєво підняти акцизи на пальне, що призведе до підвищення цін на бензин та дизель на 1,5-2 грн. Натомість експерти звертають увагу Уряду на те, що підвищівши контроль за якістю палива та відповідністю суми акцизів якості пального, можно будет уникнути підвищення вартості палива без втрат для бюджету.

"Хоча декларативно на рівні профільного міністерства та уряду заявляється про необхідність переходу до стандартів вищої якості, влада намагається консервувати існуючий статус-кво, щоб залишати нішу для "бодяги", випуск та постачання якої кришують корумповані чиновники, в т.ч. з правоохоронної системи", - констатував експерт.

Гончар нагадав, що до українських НПЗ ставить вимога випуску продукції за стандартом Євро-3, в той час як у Європі замислюються над підняттям планки до Євро-6. Таким чином навіть імпортний бензин в Україні нижчої, ніж у Європі, якості.

"Акцент робиться на тому, що, мовляв, основні автомобілі, які в нас використовуються, - радянсько-російські й відбувається споживання, відповідно, не особливо якісного пального. Але це фальшивий посил. Тому що в принципі уряд повинний формувати і правила гри на ринку, і відповідні планки встановлювати, щоб було до чого прагнути", - резюмував експерт.